به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در پاسخ به اظهارات یکی از سران اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای فرهنگی دانشگاه یاسوج که به تحریف سخنان امام خمینی (ره) پرداخته بود، بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به این شرح می باشد:
با توجه به اینکه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و به نوبه خود این ایام را تبریک می گویم و از آنجا که هجمه های 94 گروهتان در راه است به شما توصیه می کنیم از الان صحیفه امام را مرور کنید.
تحول در ذات بشریت است و تحول خواهی نتیجه خواست یک ملت. شعارهای انقلاب محدود نیست و هرآنچه که به پیشرفت معنا می شود را در بر می گیرد. پیشرفتی که هم آزادی و عزت و اقتدار و استقلال را به همراه دارد و هم رشد معنوی و ارتباط با خدا. انقلابی ماندن از انقلابی شدن و انقلابی بودن همیشه مهمتر بوده و هست.
انقلابی ماندن بدون شناخت گونه های زوال انقلاب، بدون شناخت تکنیک های سرقت انقلاب ها و بدون معرفت شناسی نرم افزار انقلاب ممکن نیست. حراست از انقلاب شکوهمند اسلامی، حراست از جسم انقلاب بدون روح نیست. پای بندی به ارزش های انقلاب اسلامی بدون ایجاد صلاحیت های نظری و عملی در خودمان و بدون انقلاب شناسی، مروردائمی و شفاف سازی دهه به دهه ارزش های انقلاب و بدون نظارت دائمی انقلابیون برخودشان، ممکن نیست.
در طول تاریخ کم نبودند انقلابیونی که دیکتاتور شدند و به ارزش های ماقبل انقلاب ارتجاع پیدا کردند. اگر ندانیم چرا باید انقلابی باشیم، نخواهیم دانست و حتی نخواهیم توانست انقلابی بمانیم؟ معرفت و بصیرت با خلوص و صداقت برای انقلابی بودن و ماندن، توامان ضروری است.
خیلی ها با انقلاب منقلب شدند؛ اما انقلابی نشدند در این میان توسل به برداشت های شخصی و گاها تحریف های معنا دار، نه تنها کمکی به شناخت اهداف اصلی انقلاب ندارد؛ بلکه خود سدی است در مواجهه با آن. مرور اندیشه ها و عملکرد های رهبران و معماران حقیقی انقلاب و جامعه در آن دوران، برای شناخت جایگاه فعلی راهی مؤثر است.
اینکه نفع و ضرر خود را بسنجیم و مصاحبه کنیم و تحلیل کنیم و نتیجه گیری کنیم آن هم به نام امام و اسلام وانقلاب، در آستانه دهه فجر، کلید واژه های انقلاب را به زعم خود انتخاب و به رای خود تفسیر کردن، از پیچیده ترین مدل های تاختن به انقلاب و انقلابیون است.
یکی از اعضای شورای فرهنگی دانشگاه یاسوج، علی رغم احترامی که برایشان قائلم، اگر با شیوه جدید نقد پذیری، به ما نگویند تازه به دوران رسیده اید و سنتان قد نمی دهد و کم سوادید و شاخص نیستید، با اجازه باسوادها و پیشکسوتان عرصه سیاست و قدرت، می توانیم بگوییم تاریخ سیاسی شان تمام شده، با مصاحبه تنظیم شده ای که شما با یک یا چند سایت انجام دادید و سرشار بود از تناقض، توهین، خود رأیی و به قول خودشان خود پنداری و تحلیل و تحریف.
و باز نشر آن توسط یک محفل رسانه ای زنجیره ای، اولین تناقض در مظلوم نمایی اینکه ما هیچ چیز در اختیار نداریم را اثبات کرد. ما را با آن همه متن تنظیم شده و له و علیه همدیگر صحبت کردن و آسمان ریسمان بافتن، هشدار دادن، خط و نشان کشیدن، توصیه همگانی کردن و تاختن به دیگران و اشخاص و ... کاری نیست و بخشی از نظریات واقع گرایانه شما هم در باب اصل وجود تضارب آرا و افکار و اختلاف سلیقه مفید بود، اما آنچه ما را برآن داشت تا در این خصوص مواردی را عرض کنیم، تحریف آشکاری بود که شما از سخن معروف حضرت امام (ره) مبنی برمیزان حال فعلی افراد است، ارایه داده است و برخی مواردی که اشاره خواهیم کرد.
از آنجا که این برداشت ناصواب و تحریف اشکار قبلا هم مسبوق به سابقه هست و اگرنگوییم این تحریف تعمدی است، الزاما باید بگوییم این تحریف آشکار، برداشت از یک خاطرات ناثواب و تنظیمی است که قبلا هم بیان شد و یاران همراه امام را ناراحت کرد. چون هجمه های ۹۴ گروهتان در راه است، به شما توصیه می کنیم از الان صحیفه امام را مرور کنید.
اشاره شد به جمله حضرت امام (ره) که((میزان حال فعلی افراد است )) و تفسیر مطلوب خود را ارایه دادید که حضرت امام (ره) این جمله را برای افرادی بکار بردند که قبلا مشکلاتی داشتند تا دیگران اذیتشان نکنند؛ اینک اصل آن فرمایش امام عزیز را که در جملات پایانی وصیت نامه آن معمار کبیر انقلاب آمده است و پیامی برای تمام فصول است؛ را برای تان می آوریم. «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلامنمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نمودهام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شدهام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار مینمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است.»
حال انتخاب با شما و علاقه مندان به امام و انقلاب، میزان را وصیت نامه امام و متن صریح و شفاف آن بدانیم، یا تفسیر و تحریف شما. در جایی گفته اید، آزادی و از آن تعریف و تمجید کردید و از واقعی بودن آن فقط در دوران اصلاحات یادکردید.
آیا منظورتان همان (می شود علیه خدا تظاهرات کرد و جایگزینی جمهوری اسلامی با جمهوری مردم سالار و هجوم گسترده به قانون اساسی و دین و مذهب و تخطئه نظام ولایی و نافرمانی های مدنی، ترویج اباحه گری و مواردی از این قبیل است؟)مروری بر رسانه های دوران اصلاحات و آزادی بی قید و بند نشان از نوع تفکر شما به مقوله آزادیست. پس بی راهه نمی گویید که عده ای مانع آزادی شده اند.
سخنان شما در مورد ورود و خروج افراد به استان آنقدر تناقض آور است که هر خواننده ای را به خنده وا می دارد.
با منطق خود شما ازتان می پرسیم:
مگر ایرادی دارد که از آمد و رفت این افراد انتقاد شود؟ آزادیست دیگر!!!
آری تطهیر کار ما و شما نیست، اما فراهم کردن ابزار را که می توانیم.
تریبون داده می شود، صحبت کنند آقایان و اظهار پشیمانی، نتیجه اش می شود توهین به قانون اساسی و نیروهای انقلابی و نظام.
با ساخت واژگانی مانند اصول گرایان تندرو حرفتان را به زمین و زمان می زنید و خودتان را معصوم می پندارید؟
مصاحبه شما خطابش به ائمه جمعه، دفتر نهاد، رسانه ها، تشکل های دانشجویی، گفتمان اصولگرایی و استانداریست، آنوقت با واژه اصول گرایان تندرو ، بازی کی بود کی بود من نبودم راه می اندازید.
معتقدیم که این جنجال ها و دعواهای ساختگی هدف بعد از ۸۸ تان است. تبدیل بدهکاران ۸۸ به طلبکاران امروز و عادی انگاری در رفت و آمد ها و قلم سراییدن ها راهی است که پیش روی خود گذاشته اید. زهی خیال باطل درپایان از شما می خواهیم تا اصلاح طلبان متعهد را به باد سخره نگیرید و نامشان را خدشه دار نکنید.