اسلامی‌ترین نهاد دانشگاهی لرستان درمعرض بی مهری مسئولان
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بسیار متاسفم که امروز در روز دانشجو از انحلال دانشکده علوم قرآنی صحبت به میان می‌آید و تاسف بار است که ما بیاییم و این حرف‌ها را مطرح کنیم؛ البته از مسئولان هم به صورت جدی می‌خواهیم که از دانشکده علوم قرآنی حمایت همه جانبه داشته باشند.
تعداد نظرات: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
من هم یکی از دانشجویان دانشکده های علوم قرآنی در کرمانشاه بودم، مشکلات دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور خیلی بیش از صحبتهائی است که در این متن گزارش شده و تأسیس این دانشکده ها بدون اعتبارات لازم در میان همه دانشکده ها دردی مشترک است، لازم است بدانید و خودتان پیگیری کنید که اداره اوقاف فقط به دنبال تهیه گزارش و بالا بردن اعتبار خود اقدام به تأسیس دانشکده در حد ساختمان و با هزاران مشکل امکانات و رفاهی برای دانشجویان، و در نظر نگرفتن پشتوانه برای ادامه ی تحصیل و همچنین امکانات رفاهی و آموزشی محدود با از بین بردن انگیزه ی دانشجویان علاقمند به معارف قرآنی نا امید کردن آنها؛ پروژه ی زده شدن دانشجویان علوم قرآنی از مباحث قرآنی و همچنین بد بین کردن دیگر جوانان مرتبط با این دانشجویان، نسبت به
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
مسئولانی که در رابطه با قرآن فعالیت میکنند را دامن می زنند و این مسئله با بررسی این قضیه که با وجود هزاران مشکل مالی و رفاهی و خوابگاهی برای دانشکده های موجود و اعلام نبود بودجه؛ اقدام به تأسیس دانشکده های جدید در سایر استانها میکنند، در حالی که به علت بی توجهی به دانشجویانی که در این دانشکده ها در حال تحصیل هستند و با تبلیغات خیر خواهانه ی این دانشجویان، شاهد هستیم که دانشکده های قبلی به علت استقبال نکردن دانشجویان جدید بعضی از سالها ورودی به حد نصاب نمیرسد این در حالی است که مسئولان بدون در نظر گرفتن چنین مشکلاتی فقط شوق تأسیس دانشکده جدید را دارند، صحبت در باب دانشکده های علوم قرآنی زیاد است و برای بخش فرهنگی که دغدغه ی دین و قرآن را دارند لازم است بگویم که به داد این دانشجویان که سالهاست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
دانشکده های علوم قرآنی سالهاست که بین وزارت علوم و اوقاف در حال پاسکاری هستند و این دانشجویان علوم قرآنی هستند که در این میان متضرر میشوند و این قضیه در نهایت به فاصله گرفتن دانشجویان از دین و قرآن می انجامد وقتی مسئولان قرآنی ما فقط به دنبال کسب افتخارات و پست و مقام به دنبال تأسیس دانشکده های جدید هستند از دین قرآن مایه میگذارند، درخواست من این است که اجازه ی تأسیس دانشکده جدید ندهند؛ چرا که مشکل فقط تأسیس نیست و این دانشجویان احتیاج به تأمین امکانت بعدی هستند که دیگر برای این افراد مهم نیست، این دانشکده ها باید به جای استانها که به جولانگاه استاندار و سیاسیون تبدیل شود باید در دل دانشکده های معتبر باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
بهتر است قبل از اینکه چنین دانشکده هایی ساخته شود جلو آن گرفته شود تقصیر دانشجویان چیست که چیزی جز اتلاف وقت و صرف هزینه برای آنها ندارد و باید مسئولان متعهد شوند که خسارت این دانشجویان را بپردازند.
فاطمه علوی
United States of America
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
ماجرای خواندنی تاسیس دانشگاه استنفورد آمریکا
خانمی با لباس کتان راه راه و شوهرش با کت و شلوار دست دوز و کهنه در شهر بوستن از قطار پایین آمدند و بدون هیچ قرار قبلی راهی دفتر رییس دانشگاه هاروارد شدند.
منشی فوراً متوجه شد این زوج روستایی هیچ کاری در هاروارد ندارند و احتمالاً اشتباهی وارد دانشگاه شده اند. مرد به آرامی گفت: «مایل هستیم رییس را ببینیم.»
 
منشی با بی حوصلگی گفت: «ایشان امروز گرفتارند.»
 
 خانم جواب داد: « ما منتظر خواهیم شد.»

منشی ساعتها آنها را نادیده گرفت و به این امید بود که بالاخره دلسرد شوند و پی کارشان بروند. اما این طور نشد. منشی که دید زوج روستایی پی کارشان نمی روند سرانجام تصمیم گرفت برای ملاقات با رییس از او اجازه بگیرد و رییس نیز به ناچار پذیرفت. رییس با اوقات تلخی
فاطمه علوی
United States of America
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
 آهی کشید و از دل رضایت نداشت که با آنها ملاقات کند. به علاوه از اینکه اشخاصی با لباس کتان و راه راه وکت و شلواری دست دوز و کهنه وارد دفترش شده، خوشش نمی آمد.
خانم به او گفت: «ما پسری داشتیم که یک سال در هاروارد درس خواند. وی اینجا راضی بود. اما حدود یک سال پیش فوت کرد. شوهرم و من دوست داریم بنایی به یادبود او در دانشگاه بنا کنیم.»
رییس با غیظ گفت :« خانم محترم ما نمی توانیم برای هر کسی که به هاروارد می آید و می میرد، بنایی بر پا کنیم. اگر این کار را بکنیم، اینجا مثل قبرستان می شود.»
خانم به سرعت توضیح داد: «آه... نه.... نمی خواهیم مجسمه بسازیم. فکر کردیم بهتر باشد ساختمانی به هاروارد بدهیم.»
رییس لباس کتان راه راه و کت و شلوار دست دوز و کهنه آن دو را برانداز کرد و گفت: «یک ساختمان! می د
فاطمه علوی
United States of America
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
ییس لباس کتان راه راه و کت و شلوار دست دوز و کهنه آن دو را برانداز کرد و گفت: «یک ساختمان! می دانید هزینه ی یک ساختمان چقدر است؟ ارزش ساختمان های موجود در هاروارد هفت و نیم میلیون دلار است.»
خانم یک لحظه سکوت کرد. رییس خشنود بود. شاید حالا می توانست از شرشان خلاص شود. زن رو به شوهرش کرد و آرام گفت: «آیا هزینه راه اندازی دانشگاه همین قدر است؟ پس چرا خودمان دانشگاه راه نیندازیم؟»
شوهرش سر تکان داد. رییس سردرگم بود. آقا و خانمِ "لیلاند استنفورد" بلند شدند و راهی کالیفرنیا شدند، یعنی جایی که دانشگاهی ساختند که تا ابد نام آنها را برخود دارد:
 
دانشگاه استنفورد از بزرگترین دانشگاههای جهان، یادبود پسری که هاروارد به او اهمیت نداد.بسیار متاسفم که شان قران تو مملکت اسلامی از شان یه آدم کمتره
عران مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
واقعأ جای تأسف داره برای همه مردم ایران
ما یاد گرفتیم اسم قرانو به یدک بکشیم،فقط بلدیم بگیم دوستدار قرانیم
پس کجاس حمایت از قران؟
گاهی به اسلامی بودن کشورم شک میکنم
کاش میشد این خبرو به گوش رهبر رسوند...
نازنین زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
... اماای کاش دیگران هم قدری حرمت نگه میداشتندکه من به عنوان دانشجوی علوم قرآنی دراین دانشگاه دغدغه ی منحل شدن دانشگاهم وترک شهرم رانداشته باشم
باسپاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار