به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ایلام، انتخابات ۱۳۸۸ در این استان یکی از سالم ترین انتخابات در سراسر کشور بود؛ به گونه ای که پس از اعلام نتیجه از سوی شورای نگهبان، مردم ایلام با نهایت احترام به دموکراسی، این نتیجه را پذیرفته و مراتب تبریک خویش را از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور منتخب اعلام کردند.
با وجود بروز اغتشاشات در پایتخت و سایر استان ها در آن هنگام که آشوب ها مانند اپیدمی در برخی از نقاط کشور فراگیر شده بود، امنیت در ایلام جاری بود؛ اما زمزمههایی در دانشگاه ایلام برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی شنیده می شد، رهبری این آتش در دست یکی از اساتید این مرکز آموزش عالی بود که با استفاده از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه به توزیع شب نامه و بیانیه مبادرت می ورزید.
این گروه قصد داشتند که در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ نشست زیرزمینی و غیر قانونی در یکی از خوابگاه های پسرانه برگزار کنند و خوابگاهیان را علیه نظام به شورش وا دارند اما با هوشیاری دانشجویان در یک ساعت پیش از برگزاری این برنامه، برنامه ای از سوی دانشجویان انقلابی مبنی بر نشست سیاسی برپا شد که باعث خنثی شدن این برنامه شد.
پس از این رویداد، انجمن اسلامی دانشگاه ایلام منحل شد؛ اما استاد رادیکالی بدون هیچ مانعی به فعالیت خود ادامه می دهد و کسی جلو دار او نیست.
فتنه ای که در ۱۶ آذر زبانه کشید و در هشتم دی ماه ۸۸ در نطفه خفه شد
یکی از شاهدان عینی این ماجرا با اشاره به شرایط حاکم بر این استان در انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: پس از حضور ۸۵ درصدی ملت ایران در انتخابات ۱۳۸۸، این پیروزی به مذاق استکبار جهانی خوش نیامد و با همکاری تعدادی از کاندیداها، مشروعیت انتخابات را با عنوان کردن واژه «تقلب» زیر سئوال بردند، با گسترش دامنه اعتراضات در تهران، مردم فریب خورده در سایر شهرها نیز به پا خواسته و به اغتشاشات دامن زدند.
وی ادامه داد: از دیگر نقشه های اتاق فکر فتنه، آلوده کردن دانشگاه ها و ایجاد هرج و مرج در مراکز آموزش عالی بود. دانشگاه ایلام از این شائبه بی نصیب نماند و شاهد شکل گیری جریانات انحرافی در اوان انتخابات بود، این فعالیت ها توسط انجمن اسلامی دانشگاه از تیرماه ۸۸ آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت، اوج فعالیت های این گروه که با بودجه های میلیونی از سوی افرادی در خارج از دانشگاه تطمیع می شدند در ۱۶ آذر، روز دانشجو انجام شد.
این دانشجوی دانشگاه ایلام تصریح کرد: حرکت پنج ماهه این انجمن، توسط سه دانشجو رصد و کنترل می شد، این افراد با تاسی به شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با برگزاری جلسات سیاسی، بصیرتی و روشنگری در خوابگاه ها و ارسال بیانیه شعله های فتنه را خاموش می کردند.
شاهد عینی این جریان افزود: اوج فعالیت انجمن اسلامی که مجری حرکت های ضد انقلابی در دانشگاه ایلام بود در روز ۱۶ آذر انجام شد، اینان با تمسک به شعائر دینی و با برگزاری «نماز سبز» قصد برپا کردن آشوب در دانشگاه را داشتند، ما نیز به عنوان اعضای جامعه اسلامی در روز ۱۶ آذر از ۸ تا ۱۱ صبح با برپایی ایستگاه های صلواتی نقشه اول آنها مبنی بر تجمع در محوطه دانشگاه را خنثی کردیم.
وی بیان کرد: دانشجویان پیرو رهبر با تجمع در مسجد دانشگاه، پوشیدن چفیه، به دست گرفتن عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری عرصه را بر اغتشاشات تنگ کردند، در این میان برخی از دانشجویان ارزشی کفن پوشیدند و آماده جانشانی در راه پیروزی اسلام و انقلاب بودند.
این دانشجو افزود: انجمن اسلامی با به همراه آوردن تعدادی غیر دانشگاهی به صحن دانشگاه و پوشیدن شال سبز قصد شعار دادن در بین دو نماز را داشتند، هدف آنها بعد از تکبیر نماز ظهر، برهم زدن نماز عصر بود که با فریاد شعارهای انقلابی و گفتن «الله اکبر» و «خامنه ای رهبر» از سوی دانشجویان بصیر نقشه دوم آن ها نیز نقش بر آب شد.
این فعال دانشجویی اذعان کرد: پس از پایان یافتن نماز، تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان قصد تظاهرات در محوطه دانشگاه را داشتند، لطف خداوند همیشه با مومنان است، در آن هنگام که آشوب گران بر صحن مقدس دانشگاه تاختند تگرگ شدید در استان ایلام باریدن گرفت و با پراکنده کردن این افراد سبب خاموش شدن زبانه های آتش فتنه شد.
وی خاطر نشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان در همان ماه منحل شد و تا به امروز موفق به اخذ مجوز نشده است. بعدها تعدادی از اعضای این انجمن که از اقدامات خود پشیمان شده بودند اعلام کردند مقامات اصلاح طلبی که این انجمن را تطمیع می کردند به آنها گفته بودند باوجود بهره مندی از بودجه و امکانات مالی میلیونی نتوانستید از عهده سه دانشجو انقلابی برآیید.
دانشجوی دانشگاه ایلام به کفن پوش شدن دانشجویان این مرکز آموزش عالی یک روز پس از هتاکی به تصویر امام خمینی (ره) توسط عُمال فتنه در پایتخت اشاره کرد و گفت: اساتید و دانشجویان با برپایی عزاداری و سینه زنی اوج آلام خود را نشان دادند.
این شاهد تصریح کرد: مردم و دانشگاهیان ایلام در هشتم دی ماه به صورت خودجوش به خیابان ها ریختند، به سوگ امام مظلوم خویش نشستند و خواستار برخورد قاطعانه به هتاکین به ساحت سالار شهدا و امام ( ره) شدند، این امر با روشنگری های خطیب جمعه ایلام به اوج خود رسید.
زمان اصلاحات، دوران براندازي و پروتستانيسم اسلامي بود
محمدی، از اساتید دانشگاه ایلام گفت: سقيفه حاصل جريانات خاموش صدر اسلام است که نتیجه آن تا کربلا ادامه داشت، ريشه کربلا را بايد در سقيفه جستجو کرد.
وی ریشه فتنه های آغاز انقلاب را فعالیت پرچم داران سه ایدئولوژی ليبرالیسم، سکولاریسم و برداشت های غلط از اسلام دانست و ادامه داد: تفکرات سکولار با مهاجرت پادشاهان قاجار به اروپا به ايران وارد شد، اوج آن را بايد در نهضت مشروطه مشاهده کرد که مقاومت شيخ فضل الله نوري هم نتوانست مانع غرب زدگي آن ها شود، با پيروزي انقلاب اسلامي اين تفکر به انزواررفت؛ اما با روی کار آمدن دولت اصلاحات در سه حوزه باور توسط سروش، گفتار از سوی گنجي و سازگاراو رفتار توسط حجاريان در جبهه دوم خرداد به وجود آمد که با حضور دولت نهم نقش آن ها دوباره کمرنگ شد.
این استاد دانشگاه ایلام تصریح کرد: ماجراي دولت موقت، بني صدر، آيت الله شريعتمداري، آيت الله منتظري و غیره نمونه هایی از فتنه هاي تاريخ انقلاب است که دراين ميان فتنه آيت الله شريعتمداري از همه پيچيده تر بود.
محمدی جریان های سازندگي، اصلاحات و اصولگرايي سه جريان حاکم بر کشور درسالهاي بعد ازجنگ تحميلی اعلام کرد و ادامه داد: دوره سازندگي، دوره استحاله نظام و دوره اصلاحات، دوره براندازي و پروتستانيسم اسلامي بود اما دوره اصولگرايي بازگشت به آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي را تداعی کرد.
وی با تاکید بر این مطلب که امروزه چهار جريان اصولگرايي، اصلاح طلبي، مستقل و انحرافي براي شرکت در انتخابات خود را آماده کرده اند، گفت: دشمن با سه هدف امنيتي کردن انتخابات، پايين آوردن مشارکت عمومي و ستاره دار کردن چالش هاي اجتماعي سعي در اخلال و زير سئوال بردن هويت نظام دارد که هوشياري مردم در اين برهه مي تواند بار ديگر مانند فتنه ۸۸ آنها را ناکام کند.