آخرین اخبار:
کد خبر:۴۸۱۴۲۶

همایش ملی «کتاب و نشر» فراخوان مقاله داد

دومین همایش ملی «کتاب و نشر» با دو محور اصلی «بازاریابی، تبلیغات و اطلاع ­رسانی در صنعت نشر» و «نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی» فراخوان مقاله داد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این همایش در دومین سال فعالیت خود با تمرکز بر دو محور «بازاریابی، تبلیغات و اطلاع‎رسانی در صنعت نشر» و «نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی» در آذر ماه 95 و به همت موسسه جهاد فرهنگی حکمت برگزار خواهد شد.

 

از جمله ویژگی‌های شاخص این همایش نگاه علمی و بومی به حوزه نشر و استفاده از ظرفیت و توان علمی اساتید، نخبگان و فعالین این حوزه در قالب ارائه مقالات علمی و راهبردی می‌باشد. همچنین کمیته علمی این همایش متشکل از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‏های کشور می‏باشند که به بررسی و ارزیابی و داوری مقالات می‏پردازند.

 

محورهای اصلی و فرعی همایش عبارتند از:

 

محور اول: بازاریابی، تبلیغات و اطلاع­رسانی در صنعت نشر

 

شاخص‏ها، راهبردها و الزامات «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر


نسبت میان اقتصاد مقاومتی و «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر


رسانه‎های جمعی و «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر


رسانه‎های نوین و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر


تاثیر بازارهای جدید فروش کتاب در «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر


تاثیر نمایشگاه‎های کتاب داخلی و خارجی در «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر (مطالعه موردی نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب ابوظبی، نمایشگاه کتاب ترکیه و ....)


تاثیر و تاثر «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صادرات کتاب


جایگاه و نقش دولت/ ناشران/ اتحادیه‎ها و تشکل‎‎های نشر/ کتابخانه‎ها/ نهادهای مدنی در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر


نسبت میان مصرف و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر

 

محوردوم: نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی

 

1.      نسبت میان سیاست­های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و کتابخوانی

 

2.       تاثیرکتابهای درسی برکتابخوانی دانش­آموزان

 

3.       نقش خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش و پرورش درکتابخوانی کودکان و نوجوانان

 

4.      نقش معلمان و کادر اجرایی مدارس و کتابدار درکتابخوانی دانش آموزان

 

5.       کتابخانه­های آموزشگاهی و ترویج مهارتهای کتابخوانی

 

6.       زنگ کتابخوانی درمدارس و تاثیر آن در کتابخوانی

 

7.       برنامه­های جنبی مدارس و تاثیر آنها بر کتابخوانی

 

8.       نظام آموزش و پرورش و ترویج مهارتهای یادگیری مادامالعمر

 

9.       راهکارهای افزایش کتابخوانی در مدارس

 

.10    مقایسه تطبیقی تاثیر نظام آموزش و پرورش برکتابخوانی در ایران با سایرکشورها

 

لازم به ذکر است درتمامی محورها، پژوهش وتحقیق درخصوص شاخص‎ها وسنجه‎ها، آسیب‎شناسی، الگویابی وارائه الگوی بومی وارائه راهکار و راهبرد بومی و مناسب ازاولویت واهمیت برخوردار است.

 

علاقمندان می توانند چکیده مفصل آثار خود را در قالب فایلword تا اول اسفند ماه 94 به نشانی الکترونیکی icbp.ir@gmail.com ارسال نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت icbp.ir  مراجعه نمایند. زمان اعلام نتایج چکیده های پذیرفته شده نبمه اسفند ماه 94 می باشد.

 

همچنین نهاد‏ها و سازمان‏های علاقه‏مند می‏توانند جهت مشارکت در این همایش از طریق تماس با دبیرخانه، اعلام آمادگی نمایند.

 

گفتنی است اولین همایش ملی کتاب و نشر آبان ماه سال جاری برگزارشد؛که از میان مقالات ارسالی، 20 مقاله در قالب ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شدند و در نهایت3 مقاله برگزیده و 3 مقاله نیز شایسته تقدیر شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار