به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو «عباس آخوندی» در نشست هماهنگی سفر نوروزی که امروز (پنجشنبه) در محل ستاد فرماندهی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برگزار شد٬ از همدلی میان پلیس و وزارت راه و شهرسازی ابراز خشنودی کرد و افزود: در دو سال گذشته در وزارت راه،تلاش های خوبی برای یکپارچگی در برنامه ریزی و سطوح اجرا میان دستگاه های عضو کمیسیون ایمنی راه ها صورت گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات کشور را ناهمگرایی میان دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: در کمیسیون ایمنی راه ها شاهد همگرایی خوبی میان وزارت راه و شهرسازی٬ پلیس راهنمایی و رانندگی٬ اورژانس٬ هلال احمر٬ دستگاه قضایی و رسانه ای هستیم.
وی با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی یکی از نهادهایی است که فراگیرترین روابط را با مردم در زندگی شهری و روستایی دارد، افزود: اصلی ترین مسئله در کشور٬ اعمال قانون است. قانون خوب در ایران زیاد وضع می شود اما اعمال قانون از خود قانون مهمتر است٬ پلیس در اعمال قانون نقش موثری دارد و یکی از نشانه های پیشرفته بودن کشورها نحوه اعمال قانون پلیس است.
آخوندی با اشاره به پیشرفت های خوب پلیس در سال های اخیر گفت: در این سال ها نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به سامانه های الکترونیک مجهز شده و تا حدود زیادی از رفتارهای سلیقه ای کاسته شده و پلیس راهور نیز توانسته است با رفتار خوب با مردم، چهره موجهی را نزد جامعه به دست بیاورد.
وی با بیان این که روی اعمال قانون همواره حساسیت داشته ام، افزود: اکثر مردم نیز به دنبال اجرای قانون هستند و می خواهند طبق قانون رفتار کنند٬ در نتیجه قانون شکنی بیشتر از سوی اقلیتی محدود انجام می شود و اگر با آن اقلیت برخورد نشود مردم دلسرد می شوند.
رئیس کمیسیون ایمنی راه ها بار دیگر بر اهمیت یکپارچگی در برنامه ریزی و اجرا تاکید کرد و افزود: آیین نامه تخلفات که مدت ها متوقف مانده بود، امسال در هیات دولت به تصویب رسید و نوروز ۹۵ همه ابزارهای لازم برای اعمال قانون از سوی پلیس راهور فراهم است.
وی با اشاره به افزایش قیمت جرایم رانندگی افزود: در نوروز ۹۵ پلیس راهور متغیر جدیدی دارد که این افزایش جرایم می تواند به کاهش تخلفات رانندگی منجر شود.
آخوندی با تاکید بر لزوم بازنگری در آیین نامه راهنمایی و رانندگی گفت: در آیین نامه جدید نباید افرادی که رفتار پرخطر دارند، با پرداخت جریمه مجددا برای دیگران ایجاد خطر کنند و لازم است تا سیستم امتیازدهی منفی به گواهینامه ها، بار دیگر همکاری وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی مورد بازنگری قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کنترل مناسب ایمنی حمل و نقل جاده ای در بخش مسافر گفت: این هماهنگی خوب میان سازمان راهداری و پلیس راهور در بخش ناوگان باری نیز عملیاتی شود.
وی برنامه وزارت راه و شهرسازی برای افزایش دوربین های جاده ای در سال ۹۵ را یادآور شد و گفت: در سال ۹۴ با وجود مشکلات بودجه ای و اینکه از نظر تملک دارایی کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کردیم، بازهم در بخش افزایش ایمنی تردد تلاش بسیاری انجام شد.
آخوندی افزود: بر اساس اطلاعات آماری، در سال ۹۴ ٬ ۳۵ هزار کیلومتر خط کشی جاده ای٬ تعداد زیادی رفع عیب مهندسی نقاط حادثه خیز جاده ها و نیز ایجاد سامانه متمرکز دوربین های راهداری و راهور را داشتیم که اقدامات مهمی در بخش ایمنی حمل و نقل بودند و این فعالیت ها به خصوص افزایش دوربین های مشترک راهداری و راهور در سال ۹۵ با سرعت بیشتری ادامه می یابد.
وی همکاری سازمان راهداری و پلیس راهور در بخش اتصال پاسگاه های پلیس راه به سیستم های دوربین متمرکز راهداری و ایجاد سامانه یکپارچه بی سیم امداد میان پلیس٬ راهداری و دستگاه های امدادرسان را از پیشنهادهای خوب راهور برشمرد و افزود: موضوع دیگری که پلیس راهور باید در دستور کار قرار دهد، آموزش به نیروهای پلیس هم از جهت رفتار با مردم و هم از جهت ارتقای دانش فنی و تسلط به سیستم های الکترونیک است.
وزیر راه و شهرسازی دو هدف در سال ۹۴ را ارتقای سامانه ۱۴۱ و سامانه شهراه عنوان کرد و گفت: سامانه ۱۴۱ باید بیشتر تبلیغ شود تا مردم بتوانند قبل از سفر مسیر خود را مشخص کنند. سامانه شهراه نیز قرار است حدود ۶۰۰ خدمت وزارت راه و شهرسازی را به صورت آنلاین به مردم عرضه کند که فعلا با ۱۵ درصد ظرفیت شروع به کار کرده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با یکپارچگی که در کمیسیون ایمنی راه ها میان همه دستگاه های مرتبط با ایمنی سفر به دست آمده روند کاهش تلفات رانندگی که از سال ۹۳ آغاز شده است؛ در نوروز ۹۵ نیز ادامه یابد.
یک سوال داشتم از شما و تمام مسئولین محترم ، به نظر شما تنبیه خوب است یا بد؟
بانک به عنوان تنبیه افرادی که اقساط را به موقع ندهند ، دیر کرد می گیرد . واگر شخص اعتراض کند باید جواب دادگاه را بدهد و...
راهنمایی و رانندگی به عنوان تنبیه رانندگانی که تخلف کنند ، جریمه می گیرد. واگر شخص اعتراض کند باید جواب دادگاه را بدهد و...
بیمه به عنوان تنبیه افرادی که الحاقیه بیمه را نپردازد ، تمام خسارت ها را نمی دهد.
و .....
اما امان از روزی که یک معلم بخت برگشته به یک دانش آموز ( تو ) بگوید و یا به وی تکلیف زیاد بدهد و یا از وی زهره چشم بگیرد. و...... انوقت معلم بخت برگشته باید جواب ( اداره ، اولیاء ، مدیر و ...) را بدهد. چقدر ما معلم ها بدبختیم