عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مشکلات مربوط به آییننامه هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: کشور به تخصصهای گوناگون نیاز دارد که لازم است برای این منظور یک تراکنش منطقی میان رشتههای تحصیلی در بین دانشآموزان لحاظ کنیم.
وی افزود: ایجاد یک تراکنش منطقی میان رشتههای تحصیلی از انباشتگی در یک رشته خاص و کمبود نیرو در رشتههای دیگر جلوگیری میکند.
گودرزی بیان داشت: از سوی دیگر نباید به اراده، اختیار و علاقه دانشآموز خدشه وارد کنیم؛ چرا که تحمیل رشتهای خاص به دانشآموزان خلاف اراده و اختیار افراد در انتخاب آن رشته است. به اضافه اینکه در کاهش انگیزه و افت کیفیت تحصیلی آنها موثر خواهد بود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نباید تصمیمات در حوزههای گوناگون از جمله آموزش و پرورش به صورت ناگهانی انجام گیرد. اگر قرار است دانشآموزی در مقطعی برای انتخاب رشته تصمیم گیرد نباید آن رشته را به فرد تحمیل کنیم. این مسئله آسیب جدی به افراد میزند. اگر قرار است تصمیمی درباره انتخاب رشته افراد بگیریم بهتر است از سالها قبل زمینه را برای آنها فراهم کنیم. تا فرد بتواند با آن رشته کمک کمکم انس بگیرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: معتقدم این طرح و امثال آن باید از پختگی بیشتری برخوردار بوده و از هرگونه شتابزدگی نیز به دور باشند. همچنین در حوزه آموزش و پرورش باید کارها با پختگی و سعه صدر بیشتری انجام گیرد. اینکه ما در دورههای مختلف بخواهیم با آزمون و خطا پیش برویم به نهادهای مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش آسیب خواهد زد.