دفتر تحکیم وحدت خطاب به حجت الاسلام محمدی گلپایگانی:
کد خبر:۵۴۳۰۲۸
باشگاه دانشجویان/
از فرهنگسازی تا اقدام و عمل
و اما برای اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی باید فرهنگسازی صورتگیرد. فرهنگسازی بیشتر بر عهده رسانههاست و صدا و سیما در درجه اول بیش از همه مسئولیت دارد و بعد سایر دستگاهها همگی با تعاون و همکاری در گفتمانسازی و غلبه گفتمان اقتصاد مقاومتی باید تلاشکنند.
اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛* وقتی به فعالیتهای گوناگون بشر و جوامع مختلف نگاه میکنیم میبینیم که هرحرکت برای رسیدن به اهداف خود نیازمند عمل به الزاماتی است که دستیافتن به این الزامات ضروری است. اقتصاد مقاومتی نیز مانند تمام حرکتها الزاماتی دارد که بدون توجه به آن نمیتوان به نتیجه مطلوب رسید. ابتدا بایدها و نبایدهای اقتصادی و غیراقتصادی و نیز عواملی که باعث ثبات قدم در این مسیر میشود را باید شناخت.
در حرکت جهادی تعیین جهت، شناخت مسیر و نحوه حرکت نیازمند بصیرت است که اولین شناخت در این مسیر دشمنشناسی است؛ بدون شناخت دشمن و برنامههای او نمیتوان موفق بود.
مقام معظم رهبری میفرمایند: «اگر شما دشمن را نشناسید ممکن است با گمکردن جهتگیری نهتنها مفید نباشید بلکه مضر هم باشید». لذا همچون جهاد نظامی باید لحظهبهلحظه به دشمن و افعال او توجه داشتهباشیم.
نگاه اقتصاد مقاومتی و نگاه جهادی
لازمه داشتن روحیه جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، مردمیکردن اقتصاد، مبارزه با فساد، حمایت از تولید و توجهبه مصرف و منابع ارزی، اتحاد، تعاون، تلاش همگانی و گفتمانسازی، عدم موازیکاری، عدم توجهبه مسایل حاشیهای، داشتن سرعت و عدم شتابزدگی، دانستن راز عقبماندگی اقتصادی و توجه به نیروی جوان در پیشبرد اهداف و خودباوری، نگاه به درون و عدم اتکا به بیرون(غرب) و داشتن روحیه مداومت و مقاومت، همت مضاعف، آرمانگرایی و واقعبینی و رعایت تقوای جمعی در مبارزه با تحریم است.
از فرهنگسازی تا اقدام و عمل
و اما برای اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی باید فرهنگسازی صورتگیرد. فرهنگسازی بیشتر بر عهده رسانهها است و صدا و سیما در درجه اول بیش از همه مسئولیت دارد و بعد سایر دستگاهها همگی با تعاون و همکاری در گفتمانسازی و غلبه گفتمان اقتصاد مقاومتی باید تلاشکنند.
بحث مدیریت مصرف نیز به عنوان یک عامل مهم و اساسی در عرصه اقدام و عمل مطرح است و دولت به عنوان بزرگترین مصرفکننده باید دقت بیشتری در عملیاتیشدن مصرف بهعملآورد؛ حوزههایی نظیر مدیریت مصرف و مصرف صحیح سوخت، تحریم تولیدات خارجی و واردات بیش از حد، توجهبه مصرف تولیدات داخلی، اصرار دولت بر وزارتخانهها برای مصرف تولیدات داخلی، توجه ویژه به شرکتهای دانش بنیان و توجهبه استعدادهای برتر، استفاده از سلاح علم برای غلبه در میدانهای سیاست و اقتصاد و فرهنگ.
توجه، توکل و کار برای خدا
خداوند متعال میفرماید: «علیهم دائره السوء و غضب الله علیهم*» آن کسانی که نصرت الهی را در صورت حضور در میدان عمل انکار میکنند خودشان را باید ملامتکنند. اگر ما در میدان عمل واردشویم خدای متعال به ما کمک خواهدکرد؛ این قول قطعی قرآن و وعده الهی است.
سوره فتح، آیهی 6
حسین راسخی- مسئول بسیج دانشجویی استان یزد
انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.