به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشحو، علی حاجی بدلی با اشاره به تاریخچه شکل گیری دانشگاه بناب گفت: دانشگاه بناب در اصل با عنوان دانشکده فنی مهندسی وابسته به دانشگاه تبریز حدود ۲۱ سال پیش یعنی در سال ۱۳۷۴ با جذب ۳۵ دانشجو در رشته مهندسی برق شکل گرفت، در سال ۱۳۸۶ با صدور مجوز از سازمان گسترش آموزش عالی از دانشگاه تبریز جدا شده و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داده است و در سال ۱۳۸۸ با توجه به پیشرفت و توسعه این مجموعه به مجتمع آموزش عالی و نهایتاً در سال ۱۳۹۰ با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به دانشگاه بناب ارتقاء یافت.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در رشته ها و مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.
معاون آموزشی دانشگاه بناب تصریح کرد: با بیان اینکه انتقادها در خصوص کندی روند پیشرفت دانشگاه بناب منصفانه نیست، گفت: ما کیفیت را فدای کمیت نکرده و سعی می کنیم پایه های استواری در این راه بسازیم!
حاجی بدلی ادامه داد: طبیعتا هیچ سیستمی عاری از نقص نیست، دانشگاه بناب هم کمبودهایی دارد که با توجه به نوپا بودن، امکانات زیرساخنی و تجهیزات، نیازمند تقویت روزافزون می باشد.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های دانشگاه بناب در حوزه های مختلف، گفت: به حول قوه الهی توانستیم در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۳-۹۴) رتبه اول منطقه ۳ کشوری(شمالغرب) را از نظر رشد کمیت تولید علم بدست آوریم.
معاون آموزشی دانشگاه بناب تصریح کرد: باتوجه به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه بناب از نظر رشد کمیت تولید علم در سال ۲۰۱۵ ؛ ۴۴ درصد از میزان درصد رشد کمیت تولید علم در منطقه شمالغرب را به خود اختصاص داده است و به عنوان برترین و فعال ترین دانشگاه در این حیطه شناخته شد.
حاجی بدلی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در بین محافل عمومی گفته می شود که دانشگاه بناب در یک رده بندی، رتبه آخر به این دانشگاه تعلق گرفته است؛ آیا این مورد صحت دارد؟، گفت: خیر، این شایعه حقیقت ندارد و طبیعتا مستندی در این خصوص وجود ندارد.
وی تصریح کرد: همچنان که می دانیم نظام های رتبه بندی مختلفی برای دانشگاه ها وجود دارد، از جمله نظام رتبه بندی شانگهای، لایدن و … که هر کدام از این نظام ها یک دوره زمانی خاصی را برای ارزیابی مدنظر قرار می دهند.
معاون آموزشی دانشگاه بناب افزود: از عمر ۲۱ ساله این مجموعه تنها سابقه پنج سال فعالیت با عنوان دانشگاه را دارد و ورود دانشگاه به این سیستم های ارزیابی حداقل ۱۰ سالی زمان می برد، برای نمونه می توانید رتبه دانشگاه های معتبر و قدیمی دانشگاه های ایران را در نظام های رتبه بندی مختلف بررسی کنید.
حاجی بدلی در خاتمه با اشاره به پیشرفت هایی که دانشگاه بناب در طی سال های اخیر داشته است، گفت: در سایه تلاش های وافر مسئولین و اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه در سال های آینده شاهد پیشرفت های بیشتر و ارتقاء جایگاه فعلی به جایگاه های برتر و بازتاب آن در رتبه بندی ها، من جمله آی.اس.سی خواهیم بود.
بنظر میرسه خیلیا درک درستی از عبارت (برترین دانشگاه شمالغرب در زمینه کمیت تولید علم ندارن)
خیلی مختصر بگم که فرض کنید تعداد مقالات دانشگاه بناب از عدد 2 در یک سال به عدد 4 در سال بعد برسد این یعنی اینکه دانشگاه بناب یک رشد دو برابری یا صددرصدی در زمینه کمیت تولید علم داشته است
دوباره فرض کنید تعداد مقالات دانشگاه تبریز از عدد 3500 در یک سال به عدد 4000 در سال بعد برسد
این یعنی اینکه دانشگاه تبریز یک رشد 14 درصدی در زمینه کمیت تولید علم داشته است و اینگونه است که دانشگاه بناب در این رتبه بندی برتر شده است و جای تعجب ندارد چون دانشگاه بناب تعداد مقالات کمی در سالهای نخست تاسیس خود داشته است
با تشکر