به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رحیمی در رابطه با تولید ۵۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایتخت، افزود: منع تردد موتورسیکلت های کاربراتوری و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های برقی زمان بر بوده و به صورت تدریجی باید در جهت تحقق آن گام برداشت.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در مورد منع تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری در پایتخت با بیان اینکه موضوع موتورسیکلتهای کاربراتوری و راکبان آن از چند لحاظ به عنوان مساله اجتماعی اهمیت دارد، تصریح کرد: واقعیت آن است که موتور وسیله امرار معاش و درآمد برخی افراد بوده اما در عین حال ابزاری برای تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی و گاهی اوقات ایجاد مزاحمت برای مردم است که جمع این ملاحظات باعث پیچیدگی موضوع شده که تصمیم گیری در رابطه با منع تردد این وسیله نقلیه سخت شود.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: از آنجایی که در این رابطه موضوع سلامت و آرامش شهروندان و همچنین رعایت قوانین به میان می آید به طور قطع این موضوع را باید با جدیت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار داد اما اینکه از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری ممانعت به عمل آید راهکار اولیه و اساسی نبوده و باید در یک حرکت تدریجی تصمیم درستی برای جایگزینی موتورسیکلت های کاربراتوری با برقی گرفته شود که در واقع معیشت راکبان و همچنین سلامت شهروندان در معرض خطر قرار نگیرد.