به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، علیرضا جمشیدی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با موضوع بررسی دستورالعمل نوروز ۹۶ در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد، گفت: کشور ما بدلیل وجود جاذبههای مختلف گردشگری، سفرهای زیادی را میطلبد و در این سالها رشد بالایی را داشته است.
وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف تفکیکی بین تخلف و جرم وجود دارد گفت: در کشور ما هم جرم آن چیزی است که از لحاظ قانونی و شرعی قبح داشته باشد و توسط قوه قضاییه رسیدگی میشود و اما تخلف حوزه رسیدگیاش به دولت برمیگردد. آنچه در این حوزه برای سازمان تعزیرات مهم است این است که دو فاکتور سرعت رسیدگی و فعال بودن در زمینه جرم بجای منفعل بودن باید رعایت شود.
وی افزود: حدود ۷۰ درصد از زعفرانهایی که در بازار از 7 هزار نمونه جمعآوری شده بود متاسفانه تقلبی بوده است. در این شرایط باید به سرعت به آن رسیدگی کنیم.
جمشیدی تصریح کرد: ما نیاز به سامانههای رسیدگی به تخلفات داریم تا مردم بتوانند با سرعت به نتیجه شکایتشان برسند. سازمان تعزیرات حاضر است که هزینه آن را بپردازد. این امر ضروری به نظر میرسد.
جمشیدی ادامه داد: ما ایام نوروز در همه بخشها ورود جدی داریم، اما در ایام اربعین و 28 صفر و سایر ایام مذهبی ورود نکردهایم. در این ایام در حق مردم ما اجحاف میشود. ما نتوانستیم نقش خود را بدرستی انجام دهیم. برای این امر باید برنامهریزی جدی صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: در سازمان تعزیرات معاونت پیشگیری را تعریف کردیم که برای این اقدامات فعال است و این معاونت در صورت برخورد با تخلف باید برنامهریزیهایی داشته باشد. امسال هم در ایام نوروز نزدیک ۳۰ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی داشتیم، البته همه این بازرسیها تخلف نبوده و منوط به تشکیل پرونده نشده و ما در این زمینه رشد ۱۳۹ درصدی را داشتیم و در این رابطه گشتهایمان در همه بخشها به تناسب شرکت میکنند؛ لذا ما در سازمان تعزیرات برخلاف سایر دستگاهها خودمان به سمت کشف تخلف و برخورد با متخلف میرویم.