به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عقیل منصوری با اشاره به تفاهم نامه میان شهرداری تهران و آموزش و پرورش گفت: فلسفه ایجاد مدارس هیأت امنایی از ابتدا ایجاد نوعی مدیریت در مدرسه مبتنی بر خرد جمعی و با حضور افراد ذینفع و صاحب نظر بوده که در راستای ارتقاء سطح کیفی آموزش و تأمین منابع مدرسه تلاشی مضاعف داشته باشند و در کنار برنامه های رسمی آموزش و پرورش، ارائه برنامه های آموزشی و پرورشی اثر بخش و کیفی را دنبال نمایند.
وی افزود: اینک با انتشار مجموعه 5 جلدی کتابهای کار آموزش های شهروندی و مطابق تفاهم نامه فیمابین آموزش و پرورش و شهرداری تهران، قرار است مدارس هیأت امنایی با حمایت و هدایت مدیریت شهری و در راستای تغییرات فرهنگی و تقویت هویت دینی و مذهبی به آموزش رسمی فرهنگ و مهارتهای شهروندی بپردازند و گامی استوار و اصولی در تحقق اهداف اولیه شکل گیری مدارس هیأت امنایی بردارند.
دکتر منصوری تصریح کرد: کتب تدوین شده 4 اولویت اصلی زیست شهری، اخلاق و رفتار شهروندی، هویت و تهاجم فرهنگی را در بر می گیرد و این اصول از دریچه 5 گرایش بازی و سرگرمی، هنر و کاردستی، علمی و فرهنگی، دینی و مذهبی و گرایش ادبی به دانش آموزان انتقال خواهد یافت.
گفتنی است همینک رایزنی های میان آموزش و پرورش، مدارس هیئت امنایی و اداره آموزشهای شهروندی منطقه در حال انجام است و به زودی و از نیمه دوم دی ماه قرار است آموزش کاربردی مهارتهای شهروندی در مدارس هیئت امنایی بهشت و فردوسی آغاز شود.