به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آخرین جلسه هیئت امنای سازمان پژوهش در سال 95 با حضور وزیر آموزشوپرورش برگزار شد.
حجةالاسلام محیالدین بهرام محمدیان در این جلسه اظهار کرد: مبنای ما در برنامهریزی، همواره سیاستهای کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سیاست دولت تدبیر و امید مبنی و اسناد بالادستی بوده و بودجهریزی نیز بر مبنای عملکرد انجام شده است. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نخستین دستگاهی در مجموع دولت بود که بودجهریزی سالانه خود را برمبنای عملکرد تنظیم کرد که دو سال موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس شده است.
وی افزود: امسال نیز علاوه بر انجام برنامههای جاری، استانداردسازی فضا و تجهیزات، بازنگری برنامههای دوره ابتدایی با توجه به تکمیل فرایند استقرار 6 پایه در آن، طراحی و توسعه بستههای آموزی، توسعه شبکه ملی ایران (رشد) ، استانداردسازی هدایت و تشویق ناشران و فعالان آموزشی به تولید بستههای آموزشی متناسب با سن و پایه تحصیلی، نقد و بررسی کتابهای درسی را پیش رو داریم.
محمدیان با بیان این نکته که امسال تغییرات کتابهای درسی به پایه یازدهم رسیده است، اضافه کرد: 28 عنوان کتاب برای پایه یازدهم و به موازات آن 26 عنوان کتاب برای پایه دوازدهم در دست تالیف و آماده سازی است و تلاش میکنیم با وجود دشواری مسیر در اواخر شهریور ماه 96 برای توزیع آماده شود.
وی تصریح کرد: نکته بعدی برنامه پیشدبستانی است که بر اساس سیاست یکپارچهسازی باید مطالعات مقدماتی انجام گیرد و بر اساس نتایج حاصله از آن تولید محتوا صورت پذیرد.
معاون پژوهش وزارت آموزشوپرورش با اشاره به استقرار نظام 3-3-3-3، افزود: براساس نظام دوری مقرر شد مطالعاتی صورت پذیرد تا به به جای 3 کتاب در هر دوره 3 ساله، مطالب آن در یک کتاب تلفیق و تجمیع شود و پس از اجرای آزمایشی در صورت موفقیت به کل کشور تعمیم یابد.
وی با بیان اینکه سامانه استانداردی برای معرفی محصولات آزمایشگاهی و کارگاهی آموزشی طراحی شده است، افزود: تولیدکنندگان مواد آموزشی و کمک آموزشی (اعم از بخش خصوصی و دولتی) میتوانند تولیدات خود را در آن عرضه کنند و مدیران مدارس نیز با آگاهی از کم و کیف آن نسبت به سفارش خرید لوازم مورد نیاز مدرسه خود اقدام کنند.