
کد خبر:۶۴۳۹۷۷
وزیر آموزش و پرورش:
مهارت آموزی در مدارس جای حفظیات را میگیرد/ جامعه ما مورد هجمههای ناجوانمردانهای در تربیت قرار گرفته است
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرخش اساسی باید در تعلیم و تربیت صورت بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدحسین بطحایی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران، اظهار داشت: این ایام یادآور سه واقعه در تاریخ اسلام است که تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، ظلمستیزی دانشجویان و دانشآموزان در سال ۵۷ و شهادت ۵۶ نفر از آنها و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ است.
وی ادامه داد: خانواده آموزش و پرورش در کنار سایر مردم قهرمان ایران اسلامی دوشادوش آنها نقش شایانی در دفاع از انقلاب اسلامی داشته است.
بطحایی بیان داشت:در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانشآموز شهید شدند که محمدحسین فهمیده سرآمد شهدای دانشآموز است و ۵ هزار معلم نیز در دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند و شهید شدند و توانستند از اهداف انقلاب اسلامی دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه توانایی در تداوم راه شهدا را از خداوند متعال خواهانم گفت: فرزندان این مرز و بوم با رهبری امام شهدا و درسها و عبرتهایی که از واقعه عاشورا گرفته بودند توانستند بزرگترین انقلاب را در جهان به منصه ظهور بگذارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در نظام آموزش و پرورش ۹۴۰ هزار معلم در جای جای ایران اسلامی در تلاش هستند که بیش از ۱۳ میلیون دانشآموز را آموزش بدهند و به سوی نور رهنمون سازند.
بطحایی بیان داشت: معلمان سختکوش علیرغم کمبودها امکانات و مشکلات اقتصادی که موجود است صمیمانه در خدمت فرزندان شما هستند تا نسلی مؤمن، خلاق و کارآفرین تربیت کنند.
وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به تأیید دستگاههای ذیربط رسیده است و در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش به بخشی از برنامههای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهتمام جدی در توسعه و عدالت آموزشی به عنوان مهمترین رسالت تربیت اسلامی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و از دیگر برنامههای اجرایی در این سند دستیابی برابر دانشآموزان به تجهیزات و امکانات است و همین طور مهارتآموزی به جای تکیه بر حفظیات در دستور کار آموزش و پرورش بر اساس سند تحول قرار گرفته است.
بطحایی خاطرنشان کرد: تجهیز کارگاهها و توجه به مهارتآموزی و کارآفرینی از دیگر اولویتهای آموزش و پرورش است که در این راستا نیز برنامههای خوبی در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: جامعه اسلامی ما مورد هجمههای ناجوانمردانهای در تربیت و آموزش قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: افزایش منابع آموزش و پرورش تکریم معلمان و فرهنگیان، ارتباط تعامل با دانشگاهها و دانشجویان و سایر مراکز علمی آموزشی جزو برنامههای آموزش و پرورش در سالهای پیشرو است.
بطحایی افزود: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرخش اساسی باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد تا بتواند بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی موارد مورد نیاز را فراهم کند.
وی افزود: آموزش و پرورش به فعالیت همه ایرانیان و متدینینی که به دنبال عاقب به خیری جامعه هستند، نیاز دارد و مشارکت همه آحاد مردم در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتنابناپذیر است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در تلاش هستیم تربیت علمی، عقلایی و اخلاقی را در مدارس خود حاکم کنیم.
بطحایی تأکید کرد: آموزش و پرورش با همه تأکیدات، اهمیتها و آموزههای دینی موفق نخواهد شد مگر آنکه مشارکت مردم را در تمام عرصهها با خود همراه داشته باشد.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش میتواند به تمامی مشکلات فائق بیاید به شرط آنکه آموزههای دینی را همراه با مشارکت مردم در دستور کار داشته باشد.
وی ادامه داد: خانواده آموزش و پرورش در کنار سایر مردم قهرمان ایران اسلامی دوشادوش آنها نقش شایانی در دفاع از انقلاب اسلامی داشته است.
بطحایی بیان داشت:در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانشآموز شهید شدند که محمدحسین فهمیده سرآمد شهدای دانشآموز است و ۵ هزار معلم نیز در دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند و شهید شدند و توانستند از اهداف انقلاب اسلامی دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه توانایی در تداوم راه شهدا را از خداوند متعال خواهانم گفت: فرزندان این مرز و بوم با رهبری امام شهدا و درسها و عبرتهایی که از واقعه عاشورا گرفته بودند توانستند بزرگترین انقلاب را در جهان به منصه ظهور بگذارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در نظام آموزش و پرورش ۹۴۰ هزار معلم در جای جای ایران اسلامی در تلاش هستند که بیش از ۱۳ میلیون دانشآموز را آموزش بدهند و به سوی نور رهنمون سازند.
بطحایی بیان داشت: معلمان سختکوش علیرغم کمبودها امکانات و مشکلات اقتصادی که موجود است صمیمانه در خدمت فرزندان شما هستند تا نسلی مؤمن، خلاق و کارآفرین تربیت کنند.
وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به تأیید دستگاههای ذیربط رسیده است و در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش به بخشی از برنامههای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهتمام جدی در توسعه و عدالت آموزشی به عنوان مهمترین رسالت تربیت اسلامی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و از دیگر برنامههای اجرایی در این سند دستیابی برابر دانشآموزان به تجهیزات و امکانات است و همین طور مهارتآموزی به جای تکیه بر حفظیات در دستور کار آموزش و پرورش بر اساس سند تحول قرار گرفته است.
بطحایی خاطرنشان کرد: تجهیز کارگاهها و توجه به مهارتآموزی و کارآفرینی از دیگر اولویتهای آموزش و پرورش است که در این راستا نیز برنامههای خوبی در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: جامعه اسلامی ما مورد هجمههای ناجوانمردانهای در تربیت و آموزش قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: افزایش منابع آموزش و پرورش تکریم معلمان و فرهنگیان، ارتباط تعامل با دانشگاهها و دانشجویان و سایر مراکز علمی آموزشی جزو برنامههای آموزش و پرورش در سالهای پیشرو است.
بطحایی افزود: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرخش اساسی باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد تا بتواند بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی موارد مورد نیاز را فراهم کند.
وی افزود: آموزش و پرورش به فعالیت همه ایرانیان و متدینینی که به دنبال عاقب به خیری جامعه هستند، نیاز دارد و مشارکت همه آحاد مردم در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتنابناپذیر است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در تلاش هستیم تربیت علمی، عقلایی و اخلاقی را در مدارس خود حاکم کنیم.
بطحایی تأکید کرد: آموزش و پرورش با همه تأکیدات، اهمیتها و آموزههای دینی موفق نخواهد شد مگر آنکه مشارکت مردم را در تمام عرصهها با خود همراه داشته باشد.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش میتواند به تمامی مشکلات فائق بیاید به شرط آنکه آموزههای دینی را همراه با مشارکت مردم در دستور کار داشته باشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.