کد خبر:۶۶۴۲۳۶
فجرنگار ۲/روزنوشت‌های خبرگزاری دانشجو از جشنواره فیلم فجر

«دارکوب» راوی فلاکت اعتیاد/ باتلاقی به نام تنهایی

دارکوب به‌خوبی توانسته لایه‌های دور از دید شهر را برایمان نمایش دهد. تلخ است؛ نه آنقدر که نومیدکننده باشد.

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو-محمد آزادی؛ سومین همکاری بهروز شعیبی و سید محمود رضوی؛ فیلمی که حالا با قاطعیت می‌توان گفت بیشتر از همه شبیه دهلیز (اولین فیلم آقای کارگردان) است. دارکوب به‌خوبی توانسته لایه‌های دور از دید شهر را برایمان نمایش دهد. تلخ است؛ نه آنقدر که نومیدکننده باشد. قصه در بستر یک «سگدونی» شکل می‌گیرد ولی همان‌جا نمی‌ماند. فلاکت اعتیاد را نشان می‌دهد، می‌ترساند و احتمالاً آموزنده است. نه البته برای جوان‌ترها؛ حواستان باشد برای آنها احتمالاً بدآموزی هم دارد!

سارا بهرامی و بازی درخشانش بدون تردید نقطه قوت فیلم است. مردهای فیلم اما کلاً بازی‌هایشان چشمگیر نیست! از امین حیایی گرفته که کلاً معمولی است؛ تا هادی حجازی‌فر و جمشید هاشم‌پور که در یک‌دو پلان کوتاه بیشتر از این هم اجازه‌ی هنرنمایی نداشته‌اند. خلاصه اینکه دارکوب را نمی‌توان بخت سیمرغ و جشنواره دانست؛ اما تعهد آقای کارگردان را در نمایش دلسوزانه‌ی آسیب‌های اجتماعی باید ستود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار