هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره تشدید وبا در یمن با آغاز فصل بارندگی
سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است، بیماری وبا که در یمن شیوع پیدا کرده و جان دو هزار نفر را گرفته است، با آغاز فصل بارندگی تشدید خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسکای نیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیماری وبا که تاکنون جان بیش از دو هزار یمنی را گرفته ممکنه است در فصل بارندگی تشدید شود.
«پیتر سلامه» معاون مدیرکل برنامه فوریتهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی در حاشیه نشست حقوق بشری که دیروز در ریاض برگزار شده بود اعلام کرد بعد از آنکه شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر عبور کرده بود، اخیرا میزان مبتلایان به وبا در یمن کاهش پیدا کرده است.
سلامه افزود: مشکل اصلی این است که در حال ورود به یک فصل جدید بارندگی هستیم و معمولا این بیماری با افزایش بازندگی تشدید میشود به همین دلیل ما معتقدیم که این بیماری در ماه آوریل و پس از آن در آگوست تشدید خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم یمن به ویژه کودکان در این کشور با بیماری دیفتری نیز دست و پنجه نرم میکنند، افزود: شیوع وبا و دیفتری در یمن نتیجه ویران شدن زیر ساختهای بهداشتی در این کشور است.
به گفته او کمتر از نیمی از تأسیسات بهداشتی در یمن فعال هستند و سازمان بهداشت جهانی موفق شده تا مجوز بین المللی برای برپایی دورههای واکسیناسیون در یمن را به دست آورد و این سازمان تلاش میکند تا همکاری همه جریانهای درگیر در بحران یمن را برای اجرایی کردن این طرح جلب کند.
در پی جنگ سه سالهای که عربستان در یمن به راه انداخته، این کشور در آستانه قحطی است، از سوی دیگر گزارشهای بین المللی حاکی است که ۲۲ میلیون نفر از ۲۵ میلیون نفر جمعیت یمن نیازمند کمکهای بشر دوستانه هستند و ۱۱.۳ میلیون نفر از این افراد نیازمند کمکهای فوری هستند.
«پیتر سلامه» معاون مدیرکل برنامه فوریتهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی در حاشیه نشست حقوق بشری که دیروز در ریاض برگزار شده بود اعلام کرد بعد از آنکه شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر عبور کرده بود، اخیرا میزان مبتلایان به وبا در یمن کاهش پیدا کرده است.
سلامه افزود: مشکل اصلی این است که در حال ورود به یک فصل جدید بارندگی هستیم و معمولا این بیماری با افزایش بازندگی تشدید میشود به همین دلیل ما معتقدیم که این بیماری در ماه آوریل و پس از آن در آگوست تشدید خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم یمن به ویژه کودکان در این کشور با بیماری دیفتری نیز دست و پنجه نرم میکنند، افزود: شیوع وبا و دیفتری در یمن نتیجه ویران شدن زیر ساختهای بهداشتی در این کشور است.
به گفته او کمتر از نیمی از تأسیسات بهداشتی در یمن فعال هستند و سازمان بهداشت جهانی موفق شده تا مجوز بین المللی برای برپایی دورههای واکسیناسیون در یمن را به دست آورد و این سازمان تلاش میکند تا همکاری همه جریانهای درگیر در بحران یمن را برای اجرایی کردن این طرح جلب کند.
در پی جنگ سه سالهای که عربستان در یمن به راه انداخته، این کشور در آستانه قحطی است، از سوی دیگر گزارشهای بین المللی حاکی است که ۲۲ میلیون نفر از ۲۵ میلیون نفر جمعیت یمن نیازمند کمکهای بشر دوستانه هستند و ۱۱.۳ میلیون نفر از این افراد نیازمند کمکهای فوری هستند.
لینک کپی شد
گزارش خطا