رئیس دانشگاه فنی و حرفهای مدیریت آموزشهای مهارتی در کشور را جزو برنامههای در دستور کار این دانشگاه اعلام کرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشکده و آموزشکدههای استان تهران با محوریت تبادل نظر در خصوص راهکارهای تقویت و توسعه آموزشهای عالی فنی و حرفهای دیدار و گفتگو کرد.
وی در این نشست گفت: خوشبختانه شناخت خوب و دقیقی از بدنه و تاریخچه دانشگاه فنی و حرفهای دارم، زیرا از ابتدای شروع کار و آغاز فعالیت در آموزش عالی، مدیریت و تدریس در دانشکده تربیت دبیر بابل، فعالیتهای پژوهشی، تحقیقاتی و علمی بنده در راستای آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای بوده است.
وی افزود: آسیب شناسی مدیریت آموزشهای مهارتی در کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای مطلوب برای حل مشکلات و چالشها و ارتقای آموزشهای فنی و حرفهای از برنامههایی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفهای عنوان کرد: در سازمانهای آموزشی جهان دو عنصر اصلی و مهم، دانشجویان و مدرسان هستند. اگر دانشجو نباشد عملا دانشگاه وجود خارجی نخواهد داشت بنده اعتقاد دارم وظیفه اصلی مدیران و کارکنان باید کمک به اعتلای دانشگاه و حرکت در مسیر تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست و در راستای حل معضل اشتغال دانش آموختگان باشد.
وی به تشکیل شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه اشاره کرد و گفت: بنده به برنامه ریزی و حرکت در راستای کیفیت بخشی آموزش و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای مراکز تابعه و پرهیز از کمیت گرایی و استفاده از خرد جمعی بالاخص تجربیات و دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه اعتقاد بالقوه دارم.
صالحی عمران با اشاره به بیانات ریاست جمهوری در جمع نخبگان علمی کشور خاطر نشان کرد: در برهه کنونی نگرش مسوولین کشور نسبت به آموزشهای مهارتی مثبت بوده و نقش حمایتی دارد لذا بایستی از این فرصت طلایی در جهت ارتقای دانشگاه فنی و حرفهای بهره برداری کنیم.
وی تصریح کرد: با اعتقاد به تأثیر ارتباطات انسانی و توجه به رفاهیات کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی به مدیران ستادی توصیه اکید داشته و دارم که در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به رفع نیازهای رفاهی و مطالبات قانونی کارکنان و استادان دانشگاه فنی و حرفهای همت کنند.