الکسی نیکولوف، رئیس شبکه راشا تودی روسیه در بازدید از شبکه پرس تی وی، امکانات فنی این شبکه را در برخی بخش ها قوی تر از راشاتودی دانست.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، نیکولوف در جریان این بازدید که در حاشیه نشست دوجانبه با پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما به منظور بررسی زمینههای توسعه همکاری متقابل و امضای سند راهکارهای اجرایی تفاهم نامه صداوسیمای ج. ا. ا؛ و شبکه راشاتودی روسیه برگزار شد، در گفت و گو با پرس تی وی، راشا تودی و پرس تی وی را دو بال کنار هم در مبارزه با رسانههای غربی و آمریکا توصیف و بر توسعه همکاریهای مشترک بین دو شبکه تاکید کرد.
رئیس شبکه راشا تودی پس از بازدید از بخشهای مختلف شبکه پرس تی وی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود عنوان کرد: اگرچه تجهیزات شبکه پرس تیوی در مقایسه با میلیونها دلاری که رسانههایی همچون بیبیسی در این زمینه خرج کرده اند، قابل مقایسه نیست، اما پرس تی وی و راشا تودی از امکانات تقریبا یکسان و مشابهی برخوردارند و توانسته اند علی رغم تمامی محدودیتهای مالی، به رقیبی جدی و نگرانکننده برای رسانههای غربی تبدیل شوند. وی افزود: هر شبکهای نقاط ضعف و قوت خود را دارد و این مسئله در مورد شبکههای پرس تی وی و راشا تودی نیز صدق میکند. امکانات پرس تی وی در برخی بخشها نسبت به راشا تودی قویتر است، اما امروزه و با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی، میتوان گفت که هر شبکهای با امکانات و تجهیزات اولیه خود هم میتواند وارد رقابت در عرصه رسانهای شود. نیکولوف در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه شبکه راشا تودی به رسانههای جدید، عنوان کرد: ما تیم جوانی را در بخش رسانهها و شبکههای اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، یوتیوب و ... داریم که از تواناییهای بالایی برخوردارند و راشا تودی همواره از ورود به رسانههای جدید استقبال میکند. به عنوان مثال زمانی که یوتیوب، خود را به عنوان یک رسانه جدید معرفی کرد، بسیاری از شبکههای تلویزیونی و به طور کل، رسانههای فعال در عرصه خبررسانی، آن را جدی نگرفتند و افراد همواره عنوان میکردند که ما روزنامه نگار هستیم و در نیوزروم کار خود را انجام میدهیم و یوتیوب و امثال آن، بیشتر برای استفاده جوانان و نوجوانان ایجاد شدهاند. اما ما در راشا تودی چنین نظری نداشتیم و اعتقاد ما بر این بود که یوتیوب نیز میتواند یکی از منابع خبری ما باشد که خوشبختانه در این زمینه نیز موفق عمل کردیم. جالب است بدانید وقتی ویدیوهای ما در حساب کاربری این شبکه در یوتیوب، از مرز یک میلیارد بازدید عبور کرد، بسیاری از رسانهها آن را جدی گرفتند. میتوانم بگویم که اکنون بیش از ۵.۵ میلیارد بازدید برای ویدیوهای ما در یوتیوب ثبت شده است که نشان از موفقیت تیم رسانههای جدید این شبکه دارد.
رئیس شبکه راشا تودی در پایان عنوان کرد: در اواخر سال ۲۰۰۵ یعنی زمانی که تصمیم به راه اندازی راشا تودی گرفته شد، یک کارخانه تولید چای در روسیه را اجاره و فعالیت رسانهای خود را به صورت رسمی آغاز کردیم. ما نیز همانند شبکه پرس تی وی که برخلاف جریان رسانهای غالب حرکت میکند، با مشکلات و موانع زیادی دست و پنجه نرم کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم در آینده و با همکاریهای دوجانبه بیشتر در بخشهای مختلف، نقش مثبتی را در نشان دادن جنبههای دیگری از رویدادها به جهانیان ایفا کنیم.
الکسی نیکولوف مدیر شبکه راشاتودی روسیه که به دعوت معاونت برون مرزی رسانه ملی به تهران سفر کرده، عصر روز گذشته، به همراه هیات همراه جهت بازدید از شبکههای پرس تی وی و هیسپان تی وی و بررسی مفاد سند راهکارهای اجرایی تفاهم نامه دوجانبه با صداوسیما که پیشتر به امضای مشترک وی و دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی رسیده است، در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی حاضر شد. در نشست مشترک هیات روسی با پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما دو طرف بر لزوم گسترش زمینههای همکاری رسانهای تاکید کردند و سند راهکارهای اجرایی این همکاری به امضای طرفین رسید.
در دیدار رئیس شبکه RT با معاون برون مرزی صداوسیما و رئیس شبکه پرس تی وی، از شبکه راشا تودی؛ آناستاسیا گرنکو مدیر ارتباط با رسانههای خارجی، مایا مانا مدیر بخش عربی، کارین ملیکیان مدیر بخش همکاریهای بین المللی، بنیامین دیاب مدیر بخش توسعه روابط خاورمیانه و الکسی سولوتین تهیه کننده ارشد و از مقامات معاونت برون مرزی رسانه ملی؛ مهدی مجتهد قائم مقام معاونت برون مرزی و مدیر شبکه آی فیلم، علی اجاره دار مدیر شبکه هیسپان تی وی، علی صالحی مدیر شبکه العالم و جمعی از مدیران مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند.