مسئول مرکز مشاوره دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به مراجعین زیادی که اخیرا به مرکز مشاوره رجوع میکنند در مییابیم که باورهای غلط کاملا رفع شده است.
دکتر شورین، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه خواجه نصیر طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون میزان مراجعات دانشجویان به این مرکز و استقبال دانشجویان از مرکز مشاوره دانشگاه گفت: به نسبت ۵ تا ۱۰ سال گذشته استقبال دانشجویان و میزان مراجعات به مرکز مشاوره دانشگاه بسیار بیشتر شده است و دانشجویان نه فقط برای مشکلات روحی و روانی بلکه برای تمام مسائل زندگی از جمله مشاوره درسی، مدیریت زمان، هدف گذاری و همچنین انتخاب همسر، مشاوره ازدواج و دیگر مسائل روزمره زندگی به این مرکز مراجعه میکنند.
وی افزود: با توجه به مراجعین زیادی که اخیرا به مرکز مشاوره رجوع میکنند در مییابیم که باورهای غلط کاملا رفع شده و این مسئله مشهود است که اعتماد دانشجویان به مراکز مشاوره و روان شناسان افزایش پیدا کرده است به طوری که خودشان برای استفاده از امکانات مرکز مشاوره وقت میگیرند و ما دیگر به سراغ دانشجویان نمیرویم و از آنها دعوت نمیکنیم که به مرکز مشاوره بیایند.
مسئول مرکز مشاوره دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: در حال حاضر میزان مراجعه مرکز مشاوره به حدی زیاد است که پرسنل روانشناس ما پاسخگوی حجم زیاد مراجعات نیستند و نسبت به جمعیت زیادی که به مرکز مشاوره مراجعه میکنند دچار کمبود پرسنل شده ایم. برای مثال مراجعه دانشجویان با وقت قبلی حدود دو هفته زمان میبرد تا بتواند با روان شناس مورد نظر به مشورت و گفتگو بپردازد. این امر نشانه خوبی در بین دانشجویان است که سطح فرهنگ و سواد جامعه ما به حدی بالا رفته که به این باور رسیده اند برای انجام امور مختلف زندگی با افرادی که در آن زمینه تخصص دارند به مشورت بپردازند.
شورین گفت: نمیتوان گفت: تمام صد درصد دانشگاه به این مرکز مراجعه میکنند چرا که از بین دانشجویان همه آنها دچار مشکلات و مسائلی نیستند که فقط با مرکز مشاوره حل شود بلکه خیلی از آنها با مشورت با دوستان خود و یا خانواده به حل مشکلات میپردازند، اما به صورت میانگین حدودا بیست درصد از جمعیت دانشگاه به مرکز مشاوره مراجعه دارند.