بهرهگیری از فضای مجازی برای سرعت بخشیدن به فعالیتها چندی است باعث شده تا کسبوکارهای آنلاین، جای کسبوکارهای سنتی را بگیرند و شما را هر لحظه از بهترین خدمات آگاه کنند.
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- از آن زمان که اینترنت و فضای مجازی وارد زندگی خانوادهها شد، سرعت، دقت بیشتری را به فعالیتها و کارهای روزانه مردم بخشید و باعث شد دسترسیها و قدرت انتخاب مردم وسعت بیشتری داشته باشد.
چرا راه دور برویم تنها یک روز ساده زندگی خود را تحلیل کنید و ببینید اگر دسترسی به اینترنت برایتان مقدور نبود تا چه اندازه برای انجام فعالیتهایتان با مشکل و کندی روبهرو میشدید؟ امروزه در خیلی از موارد افراد به فضای مجازی مراجعه میکنند و سعی دارند با بهرهگیری مناسب از آن کارهای خود را به بهترین شکل و در کمترین زمان انجام دهند کارهایی مثل پردخت قبض، پرداخت شهریه کلاسهای آموزشی، پیدا کردن آدرس، درخواست تاکسی و غیره.
شاید درخواست تاکسی به صورت آنلاین و حضور استارتآپها و شرکتهایی برای حمل و نقل سریعتر با صرف حداقل هزینه اولین بار بود که تمامی مردم حس کردند با یک تلفن همراه و اتصال به اینترنت میتوان دغدغه ماندن در خیابان و پیادهرویهای طولانی را از زندگی حذف کرد.
چند سالی میشود که اینترنت در کنار تمام مزایای خود، زمینه راهاندازی کسبوکارهای دانشبنیان و مبتنی بر علم را برای جوانان فراهم کرده و باعث شده تا نوع دیگری از کارآفرینی در قالب استارتآپ رقم خورد.
با پیشروی کسبوکارهای سنتی به سمت کسبوکارهای آنلاین این بار نوبت به نمایندگیهای مجاز بیمه در سراسر کشور رسیده است که جوانان در اقدامی نوین و منحصربه فرد این ایده را به یک استارتآپ و کسبوکار آنلاین تبدیل کردهاند.
یمهبازار یک روش جدید خرید بیمه است که برای اولین بار در ایران از سال ۹۵ شروع به کار کرد. بیمهبازار سامانه مقایسه و فروش آنلاین بیمههای شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتشسوزی و بیمه عمر است که امکان نرخگیری و خرید این بیمهها را در کوتاهترین زمان ممکن، برای مشتریان را فراهم نموده است. خرید بیدردسر و آسان بیمه و البته امکان مقایسه شرکتهای مختلف بیمه شاید روزی فقط یک ایده بود، اما این ایده با تیم بیمهبازار به واقعیت تبدیل شد.
سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه
حافظ اجلالی مدیر بازاریابی «استارتآپ بیمه بازار» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: اگر بخواهیم بیمه بازار را در یک عبار کوتاه و ساده تعریف کنیم باید بگوییم «سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه».
وی ادامه داد: این عبارت بدان معنا است که سعی کردیم انواع مختلف بیمه و ارائه دهندگان آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم و اطلاعات جامع و مفیدی متناسب با نیاز کاربران در اختیار آنها گذاریم.
مدیر بازاریابی استارتآپ بیمه بازار اظهار داشت: بعنوان مثال کاربر با توجه به نوع بیمه مورد نیاز خود یکسری اطلاعات اولیه را به سیستم ما میدهد و آنگاه بیمه بازار بهترین انتخابها از معرفی مراکز بیمه گرفته تا خدمات و تعرفه آنها، متناسب با نیاز کاربر را درحالت مقایسهای به نمایش میگذارد.
در دنیای مراکز بیمه بهترین را انتخاب کنید
وی بیان کرد: بیمه بازار راهی نوین است که به کاربران اجازه میدهد در بین مراکز و نمایندگیهای مختلف با خدمات بیشمار بهترین و مناسبتترین بیمه را انتخاب کنند.
اجلالی با اشاره به مزایای استفاده از بیمه بازار توضیح داد: افراد پس از مشاهده و مقایسه اطلاعات بیمههای مختلف میتوانند نسبت به خرید آنلاین انتخاب خود اقدام کنند و آنگاه بیمه به صورت کاملا رایگان به محل مورد نظر آنها ارسال خواهد شد.
مدیر بازاریابی استارتآپ بیمه بازار ادامه داد: اینگونه خرید بیمه باعث میشود تا کاربران مجبور نباشند زمان زیادی بگذارند یا مسافت طولانی را تا نمایندگیهای بیمه در ترافیکهای شهری طی کنند.
وی مزیت دیگر استفاده از این استارتآپ را انتخاب آگاهانه و بهرهگیری از بهترین خدمات با هزینههای مناسب عنوان کرد و گفت: طبق تحلیلهای آماری ما از فعالیت استارتآپ و رضایتمندی کاربران، حدود ۷۶ درصد کاربران پس از مشاهده مقایسههای ما نسبت به خرید بیمه شرکتی اقدام کردند که با شرکت بیمه قبلی آنها تفاوت داشته است.
به گفته اجلالی، این مسئله بدان معنی است که افراد بعد از مقایسه و اطلاع از شرایط هزینهای و فعالیتی هر نوع بیمه توانستند بیمه بهتری را نسبت به نیاز خود انتخاب کنند و این امر برای آنها ارزشمند بوده است.
سبد محصولات بیمهای بیمه بازار تکمیل است
وی عنوان کرد: خدمات بیمهای ما شامل تمام محصولات سبد بیمه میشود که از جمله آنها میتوان به بیمه ثالث، بدنه، آتشسوزی، عمر، درمان تکمیلی، تامین اجتماعی، مسافرتی و ... اشاره کرد.
مدیر بازاریابی استارتآپ بیمه بازار در پاسخ به این سوال که این کسبوکار تاکنون برای چندین نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، بیان کرد: کارها و ارزیابیهای ابتدایی استارتآپ بیمه بازار خرداد سال ۹۵ با تیمی ۳ نفره آغاز شد و حال بعد از گذشت بیش از ۲ سال حدود ۴۷ نفر به واسطه آن مشغول به کار شدند.
به گفته وی، بازار بیمه، بازاری است که حتما به سمت خدمات و فروش آنلاین پیش میرود همچنان که در کشورهایی همچون آمریکا حدود ۴۰ درصد بیمههای اتومبیل به صورت آنلاین فروخته میشود و دیگر شکل فعلی فعالیت مراکز و نمایندگهای بیمه درحال کمرنگ شدن است.
اجلالی درباره حمایت از آنها اظهار داشت: فعالیت خود را کاملا به صورت شخصی و مستقل آغاز کردیم و پس از مدتی در دو الی سه مرحله از افراد مختلف سرمایه جذب کردیم، اما بعد از وسعت گرفتن فعالیت استارتآپ صندوق سرمایهگذاری لوتوس پارسیان برای کار ما سرمایهگذاری کرد.
وضعیت بازار سرمایه مناسب نیست
وی بزرگترین مشکل فعالیت استارتآپ را نامناسب بودن وضعیت بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر افراد این حوزه را برای سرمایهگذاری مناسب نمیدانند و به سرمایهگذاری روی حوزهها و اقلام مختلف دیگر رو آوردهاند این مسئله درحالی است که استارتآپها برای رشد به سرمایه نیاز دارند.
مدیر بازاریابی استارتآپ بیمه بازار ادامه داد: در این راستا سعی کردیم به سمت محصولاتی پیش رویم که درآمدزایی بیشتری داشته باشند.
اجلالی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم استارتآپها رشد مورد انتظار را داشته باشند حتما باید سرمایه به آنها تزریق کنیم، در غیر اینصورت اگر بخواهیم تنها با درآمدهای خود پیش رویم سرعت رشدمان بسیار پایین خواهد بود.