رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با بیان اینکه از همان ابتدا که بحث تنش زدایی مطرح میشود قران به پیامبر میگوید دشمنان میخواهند با تو تنش زدایی کنند تو نگذار.
حجت الاسلام قاسمیان رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) امروز در نشست معرفت آموختگان دورههای اسلام ناب که با عنوان اسلام ناب برای گام دوم که به همت سازمان بسیج دانشجویی کشور در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: قرائتهای متفاوتی از اسلام ناب وجود دارد، اما شاخصهای اسلام ناب کجاست؟ زمانی که قران را میخوانیم خیلی از اجزای آن با دینی که برای ما معرفی شده متفاوت است. قرآن خیلی مهاجم است و خیلی طرح سازش ندارد و از ابتدا هم همین گونه است. وی با بیان اینکه از همان ابتدا که بحث تنش زدایی مطرح میشود قران به پیامبر میگوید دشمنان میخواهند با تو تنش زدایی کنند تو نگذار افزود: در دین یک مقداری از جنگ و درگیر استقبال شده و در واقع دین این گونه پیش میرود و از طرفی وعدههای الهی مطرح میشوند و حتی در حج هم همین طور است. قاسمیان تصریح کرد: علی رغم آنچه در قرآن آمده، اما دینی که به ما آموزش داده شده این طور نیست و این دین خیلی مهربان بوده و به دنبال تنش زدایی است و به دنبال درگیر شدن نمیرود و این دین خیلی وقتها محصول عملکرد ائمه است. در واقع عملکرد ائمه به حسب ظاهر سازشکارانه بوده و در این راستا نیز اگر بخواهند مانند امام رضا (ع) زیر بلیط امریکا میروند و این چیزها به قیافه قرآن نمیآید. رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با طرح این سوال که در احکام و قران چه قد زکات و خمس مهمتر است تصریح کرد: زکات از خمس مهمتر است، اما امروز خمس خیلی مهم است و کسی که قرآن خوانده این تفاوت را میفهمد. وی با طرح سوال دیگری گفت: شما در قرآن چه قدر تعلیم میبینید آیا اصلا چنین چیزی وجود دارد؟ نه، چون در قرآن هر آنچه میبینیم شدت و حمله است، ولی در دین تقیه وجود دارد و کسانی که قرآن میخوانند این تفاوت را احساس میکنند. جالب هم اینجاست محصول این دو نگاه دو آدم متفاوت میسازد در واقع کسانی که خیلی قرآنی میشوند انقلابی و جنگنده هستند، ولی کسانی که روایی هستند خیلی ملتزم خانه و این که بنشینند امام بیاید هستند و یا گاهی اوقات هم انجمن حجتیه میشوند. قاسمیان تصریح کرد: پیامبر در زمانی آمد و حکومت را در دست گرفت که در موضع قدرت و در وضعیت حمله قرار داشت، اما روایات ما در زمانی گفته شده اند که ائمه در موضع انفعال بودند و حکومت در دست آنها نبود در واقع آنها تلاش میکردند تا جامعه را حفظ کنند تا شیعه از دست نرود با این وجود مهم است که دین را قرآنی و یا روایی و یا ملغمهی از قرآنی و روایی توضیح دهیم و همین اسلامها و دینهای متفاوتی درست میکند. رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) کاری کرد که قرآن به سطح ظاهر اولیه خود برگردد افزود: امام صادق (ع) به دلیل اینکه در موضع انفعال قرار داشت باید به گونهای عمل میکرد تا با استفاده از قرآن فضا را مدیریت کند لذا به جای زکات خمس را علم کرد، چون قرار بود زکاتها را حکومتها بگیرند و این در حالی بود که حکومت در دست امام قرار نداشت به همین دلیل امام صادق زکات را احیا کرد از طرفی ایشان تقیه را نیز با استفاده از یک آیه قران برجسته ساخت تا جامعه خود را مدیریت کند در واقع امام صادق (ع) مرد تشکیلات بود.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به دلیل اینکه قرآن را به سطح ظاهر اولیه خود برگرداند ما را تا عمر داریم مدیون خود کرده است درهر حال امروز وقتی که قران را میخوانیم میفهمیم که منافقین چگونه شکل میگیرند و رابطه با کفار باید چگونه باش، چون ما الان در موضع پیامبر (ص) هستیم البته در زمان تحریمها عدهای میگفتند ما در زمان شعب قرار داریم، ولی این اشتباه بود، چون ما در وضعیت بدر، خیبر و احزاب هستیم در واقع ما در زمان نزول خود قرآن قرار داریم. قاسمیان با تاکید براینکه امروز روز بازگشت به قران است افزود: هر کسی که میخواهد اسلام ناب را پیدا کند باید به قرآن بازگردد در هر حال قانون اساسی، مرام نامه و روابط بین الملل در قرآن تدوین شده است. رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تصریح کرد: اسلام ناب همان چیزی است که قرآن میگوید با همان ادبیات و خط فکری و اتفاقا گروهها در مقابل این خط فکری موضع خود را مشخص میکنند. وی تصریح کرد: نباید سعی کنیم اسلام ناب را موجه نشان دهیم، چون موجه نیست مثلا شما بگویید کجای این موجه است به امام بگویند استعداد نظامی ما تا چه سطحی است و امام بدون توجه به این حرف بگوید بروید و بجنگید. قاسمیان تصریح کرد: خاصیت اسلام ناب این است که دشمن ساز و تنش زا است و در واقع سر اسلام ناب برای درگیری درد میکند، چون ظلم ستیز است البته وعدههای الهی نیز به صورت عجیب ظهور میکنند و خدا خیلی خوب خود را نشان میدهد. رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) گفت: ما پس از ۴۰ سال مجبوریم به اسلام ناب برگردیم البته از همان ابتدا برگشته بودیم، ولی شبیه قوم بنی اسرائیل حرکتهای زیگزاکی انجام دادیم. وی با تاکید براینکه تبین اسلام ناب از نان شب هم برایمان واجبتر است و این تبین نیز باید قرآن انجام شود تصریح کرد: ما به عنوان قوم برگزیده با همین روش میتوانیم ماجرای ظهور را نیز رقم بزنیم.