گلشن با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره سبب ارتقاء علمی و مهارتی دانش آموزان میشود، گفت: همچنین این جشنواره موقعیت جدید یادگیری متفاوت از موقعیتهای رسمی یادگیری همچون مدارس فراهم میآورد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از دبیرخانه جشنواره رضا گلشن مهرجردی در ارتباط با برگزاری چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اظهار داشت: این جشنواره از ۳ سال گذشته آغاز شده و هر سال در حوزههای مختلف تکمیلتر میشود.
وی افزود: این جشنواره دارای هفت محور، از جمله دستاوردها، دست سازهها و اختراعات، المپیاد علمی علوم پایه، سمینارهای علمی، ماراتن برنامه نویسی، ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن است. همچنین محتوای دیجیتال و ماراتن استارتاپ دانش آموزی از بخشهای دیگر این جشنواره به شمار میرود.
رئیس کمیته علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا ادامه داد: همه دانش آموزان مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دوره دوم متوسطه میتوانند در بخشهای مختلف این جشنواره بسته به مقطع تحصیلی خود شرکت کنند.
گلشن مهرجردی ادامه داد: این جشنواره پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار میشود که پیشبینی میشود بیش از ۴ هزار دانش آموز و تعداد زیادی از والدین، مربیان و پژوهشگران، مدیران مدارس و پژوهشسراهای دانشآموزی در آن شرکت کنند و با این حساب حدود ۵ هزار نفر مستقیماً در جشنواره حضور خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه شرکت در این جشنواره در ارتقاء دانش علمی و مهارتی دانش آموزان اثر دارد، گفت: بخشهای مختلف این جشنواره، مبتنی بر آموزش طراحی شده است و لذا نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.
رئیس کمیته علمی چهارمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا خاطرنشان کرد: این جشنواره موقعیتهای جدید یادگیری متفاوت از موقعیتهای رسمی یادگیری همچون مدارس را برای دانش آموزان فراهم میکند و سبب میشود که در فضای اختیاری و داوطلبانه، آموختههای دانش آموزان به آثار قابل ارائه همچون سمینار، محصول و فیلم تبدیل شود.