به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فضلالله شریعتپناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره توجه زیاد از حد و حتی الگوبرداری برنامهسازان از شبکههای اجتماعی تصریح کرد: نباید به هر قیمتی مخاطب پیدا کنیم، امروز متأسفانه برخی برنامهسازان برای جلب مخاطب به شبکههای اجتماعی رو آوردهاند و میخواهند با حاشیه بیشتر، دیده شوند. امروز این نظرسنجی برنامهای را در شبکههای اجتماعی هم ایجاد کردهاند که مثلاً فلان برنامه را چقدر دیدهاند و چه اندازه تأثیر داشته است. به نظرمن قبل از این نکات، هدفگذاری وجود دارد؛ وقتی برنامهای به اهداف خودش میرسد در واقع خوب دیده شده است. اما اینکه یک برنامهای مثل «دعوت» را برخی ندیدهاند نمیتوان گفت برنامه خوبی نبوده بلکه به تفاوت سلیقه و نگاه برمیگردد. حتی میگفتند روحانی مجری این برنامه بشود مخاطب از بین میرود. ما در برنامهسازی به ساختار و رسیدن به سرمنزلها و اهداف توجه داریم و نه توجه به حاشیههایی که برخی به دنبال آن هستند.
وی در خصوص بازگشت «فرمول یک» به آنتن، افزود: «فرمول یک» از آن دسته برنامههایی بود که زیرمجموعه توسکا و ستارهمربعها محسوب میشد. ما نیازی به ستارهمربع نداشتیم بلکه به دنبال رأی مردم بودیم. این برنامه از اول تابستان انشاالله پخش خودش را با یک دکور جدید آغاز میکند. حتماً بحث چهرههای مردمی را در فاز بعدی ادامه میدهد. چرا که در شبکه یک هدفگذاری کردیم حضور سلبریتیها را به عنوان مهمان هم کمرنگ کنیم و این سبک و سیاق بعد از رمضان با جدیت دنبال میشود. البته یک باره هم نمیتوان این حضور را قطع کرد و راهبرد ما در آینده حذف کلی سلبریتیهاست.
شریعتپناهی با اشاره به ساخت یک مسابقه جدید برای تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: یک مسابقه بزرگی را طراحی کردهایم که قرار بود به تابستان امسال برسد، اما بعید میدانم به این دلیل که حجم کار زیاد است و شاید به عید قربان یا غدیر برسیم. مسابقه پرسش و پاسخ در حوزه ایرانشناسی است؛ هاشم رضایت که تهیهکننده مسابقه «برنده باش» بود این مسابقه را تهیه میکند. در این مسابقه هیچگاه نمیشنوید بگویند امپراطور فلان جا در سال چند بوده و از این دست سوالات؛ بلکه در این مسابقه ایران در حوزههای مختلف جغرافیا، تاریخ، هنر، ورزش، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شناسانده میشود.
وی در پاسخ به این سوال که مسابقه جدید شبکه یک شک و شبههای نخواهد داشت مثلا سوالی فروخته شود یا جایزههای میلیونی به شرکتکنندگان بدهند، خاطرنشان کرد: بنابر مسابقهای که طراحی کردیم سوالی به مخاطب فروخته نمیشود. مسابقه تیمی است و گروهی بر سر ایرانشناسی با هم به رقابت میپردازند. ایده ساخت این مسابقه قبل از نوروز مطرح شد تا شبکه یک هم بعد از ایام امتحانات مدارس، یک شکل و شمای سرگرمی به خود بگیرد. جایزه مسابقه پول نیست؛ هرکسی برنده شد کل ایران را همراه خانواده رایگان میگردد.
مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره مجری مسابقه جدید تلویزیون، گفت: اگر به مجریهای درونسازمانی برسیم حتما از آنها استفاده میکنیم وگرنه از سلبریتیها استفاده خواهیم کرد. البته سلبریتی حتماً بازیگر نیست امکان دارد یک ورزشکار باشد. یک نفری که به مسابقه مرتبط باشد، اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد. همیشه اعتقاد دارم مجری سلبریتی باید گوشبهفرمان باشد!
وی در پاسخ به این سوال که ویژه برنامه عید فطر شبکه یک، «دعوت» خواهد بود، تأکید کرد: ویژه برنامه عید فطر شبکه یک برنامه «دعوت» خواهد بود. ما برای زوجهای جوان در سالن هزار نفری پردیس تئاتر تهران یک مراسم ازدواج میگیریم. بعد فرم عید فطر متفاوت خواهد بود؛ چهارشنبه ساعت 19:25 و پنجشنبه شب برای اینکه هم زمان بیشتری، ویژهبرنامه عید فطری «دعوت» روی آنتن باشد از ساعت 23 روی آنتن میرود. یک مجری به کارشناس برنامه(حجتالاسلام برمایی) این دو روز اضافه میشود. الزاماً این مجری از گزینههای موجود شبکه یک است. برنامه «دعوت» سهشنبه روی آنتن نمیرود، به دلیل اینکه روز رحلت حضرت امام(ره) فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت زنده پخش میشود.
شریعتپناهی درباره برنامه ویژهای برای ازدواج، سبک زندگی و خانواده در شبکه یک، گفت: کلیت برنامه ازدواج و خانواده مطرح شده و رئیس شبکه با کلیات طرح موافقت کرده است. جزئیات طرح باید به شبکه بیاید و احتمالاً ساخت و تولید چنین برنامهای که تولیدی با پروداکشن بزرگ خواهد بود به بعد از محرم و صفر موکول میشود. حتماً یک مجری به این برنامه اضافه خواهد شد و حجتالاسلام برمایی هم به عنوان کارشناس حضور دارند. البته هنوز به جمعبندی نرسیدیم که نامش «دعوت» باشد یا این برنامه تحت عنوان دیگری روی آنتن خواهد رفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: «دستپخت» با شیوه جدیدی در ایام تابستان سه روز در هفته و بعد از این ایام قبل از شروع محرم هم دو روزه با یک شکل و شمایل دیگر روی آنتن خواهد رفت. البته این برنامه در ایام محرم پخش نمیشود. شبکه یک با مأموریت جدید اهتمام به شعار سال، رنگِ جدیدی خواهد گرفت. با برنامهها و میانبرنامههایی که وظیفه ساخت و تولید آن به دانش و اقتصاد شبکه واگذار شده است. شبکه یک تا پایان سال آرایش اقتصادی به خودش میگیرد.