
کد خبر:۷۸۹۴۸۱
گزارش |
نرمافزارهای اتوماسیونی به کار دانشآموزان نمیآید / ردپای یک استارتآپ تخصصی درسی دانشآموزی
یک استارتآپ تخصصی در حوزه آموزش و پرورش، نرمافزاری برای مدیریت آسان کلاس درس و مدرسه، ویژه پیش از دبستان و دبستان طراحی کرد.
گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ حمیده آقاجانی- در خاطرات بسیاری از کسانی که درس خواندهاند، مشق و تکلیف مدرسه ماندگار است؛ از دفتر و کتابهای سنگین و حجیم تا دفترچه یادداشتی که اگر جا میماند برنامههای روز بعد از دست رفته بود، اما امروزه دیگر شرایط متفاوت شده است.
پیشرفت تکنولوژی و ظهور گوشیهای هوشمند و تبلتها به بخش مهمی از زندگی بشر تبدیل شدهاند و در کنار آن نرمافزارها و اپلیکیشنهای مختلفی نیز به بازار آمده و خواهد آمد. این نرم افزارها که همه گروههای سنی و مشاغل مختلف را در بر میگیرد راه خود را به مدارس پیدا کرده و از این جهت نیاز است تا نظارت بیشتری برای استفاده از تکنولوژی توسط دانش آموزان صورت بگیرد؛ همچنین ترتیبی اتخاذ شود تا دانش آموزان از برنامههای کنترل شده و با نظارت اولیا و مربیان خود، مرتبط با سرفصلهای درسی و کاربردی آسان بهره ببرند.
بسیاری از شرکتهای استارتآپی نیز طی چند سال گذشته به این حوزه ورود پیدا کرده و پلتفرمهای کاربردی را به بازار عرضه کردهاند؛ یکی از این استارتآپها، پلتفرم کلاسگرام است که با مدیرعامل آن به گفتگو نشستهایم.
سعید یغموری همبنیانگذار و مدیرعامل استارتآپ کلاسگرام، فارغالتحصیل کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی بوده و ۱۰ سال است که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت میکند.
یغموری در خصوص ایده اولیه راهاندازی این استارتآپ اظهار کرد: قصه تیم ما از آنجا آغاز شد که دیدیم در حوزه نرمافزارهای مدیریت کلاس درس و مدرسه ۳ مشکل اصلی وجود دارد.
وی با اشاره به این مشکلات تصریح کرد: اولا این نرمافزارها با نگاه خودکارسازی (اتوماسیونی) طراحی شدهاند. یعنی کاهش حداقلی نقش انسان و تسهیل و تسریع کارهای تکراری با حداقل هزینه. خودکارسازی، علیرغم مزیتهایش، منجر به ماشینی شدن فرایند تعلیم و تربیت میشود و در محیطی که روابط انسانی از اهمیت ویژهای برخوردار است میتواند آسیبزا باشد.
یغموری ادامه داد: در درجه دوم عمده نرمافزارهای مدیریت کلاس درس و مدرسه به صورت عمومی و برای استفاده در تمام مقاطع تحصیلی طراحی شدند و نه متناسب با مقطع تحصیلی خاص.
مدیرعامل استارتآپ کلاسگرام مسئله سوم را مهمتر دانست و تاکید کرد: هزینهای که مدارس باید برای استفاده از این نرمافزارها بپردازند، موجب شده درصد بسیار کمی از مدارس بتوانند از این نرمافزارها استفاده کنند. عملاً عمده مدارس دولتی و بخش قابل توجهی از مدارس غیردولتی توان پرداخت هزینه استفاده از این نرمافزارها را ندارند.
یغموری یادآور شد: در چنین شرایطی، تابستان سال ۹۶ تیم کلاسگرام کار طراحی و تولید نرمافزاری را برای مدیریت آسان کلاس درس و مدرسه، ویژه پیشازدبستان و دبستان آغاز کرد. همچنین، برای اینکه همه مدارس بتوانند از این نرمافزار استفاده کنند آن را به صورت کاملاً رایگان ارائه کردیم.
وی در خصوص نرمافزار کلاسگرام گفت: کلاسگرام پلتفرمی است که ۴ امکان اصلی ابزارهایی برای ثبت و مستندسازی فعالیتهای دانشآموزان، امکان گزارشگیری و رصد پیشرفت دانشآموزان، جعبهابزار مدیریت آسان و جذاب کلاس درس و ابزارهایی برای ارتباط اثربخش با والدین را فراهم میکند.
همبنیانگذار این استارتآپ درباره آینده کاری تیمش تصریح کرد: بسیار امیدواریم و به شدت تلاش میکنیم تا کلاسگرام به لحاظ تعداد کاربر و میزان استفاده، تبدیل به رتبه اول نرمافزارهای مدیریت کلاس درس و مدرسه در کشور شود.
وی با اشاره به اینکه طی دو مرحله از سرمایهگذاران اکوسیستم استارتآپی، جذب سرمایه داشتهاند، تاکید کرد: در حال حاضر، اولویت اصلی ما جذب کاربر بوده و در صورتی که در این زمینه موفق شویم امکان جذب سرمایه در مراحل بعدی کار بسیار محتمل خواهد شد.
یغموری در خصوص چالشها و مشکلات این استارتآپ گفت: مهمترین چالش ما تولید نرمافزاری بود که برای معلمان و مدیران به قدری مفید و جذاب باشد که تمایل به استفاده از آن داشته باشند. هم چنین بسیار مهم بود که کلاسگرام باری از دوش کاربرانش بردارد و کار آنها را آسانتر از قبل کند. خوشبختانه بر خلاف سال گذشته که بسیاری از مدارس نسبت به استفاده از کلاسگرام رغبت نشان نمیدادند، اکنون ماجرا کاملاً وارونه شده و مدارس علاقه بسیار بیشتری از خود نشان میدهند.
وی با بیان اینکه یک چالش عمومی پیش روی کسب و کار خود دارد، اظهار کرد: چالش عمومی ما استفاده وسیع مدارس از پیامرسانهاست؛ لازم است مدیران مدارس به این موضوع مهم توجه داشته باشند که پیامرسانها برای استفادههای عمومی مناسباند و بسیاری از نیازمندیهای تخصصی مدارس را پوشش نمیدهند. مثلاً اینکه هر دانشآموزی کارپوشه مخصوصی داشته باشد و تمام عملکردهای مهم او در آن طبقهبندی شده و قابلیت گزارشگیری داشته باشد امکان بسیار مهمی است که پیامرسانها از عهده آن برنمیآیند.
همبنیانگذار استارتآپ کلاسگرام خاطرنشان کرد: ما امروز به تیمی منسجم، باتجربه و یکدل شدهایم و امیدواریم مسیر پرپیچوخمی را که تاکنون طی کردهایم با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهیم و به بهتر شدن مدیریت کلاسهای درس و مدرسه و توسعه عدالت آموزشی در میهن عزیزمان کمک کنیم.
پیشرفت تکنولوژی و ظهور گوشیهای هوشمند و تبلتها به بخش مهمی از زندگی بشر تبدیل شدهاند و در کنار آن نرمافزارها و اپلیکیشنهای مختلفی نیز به بازار آمده و خواهد آمد. این نرم افزارها که همه گروههای سنی و مشاغل مختلف را در بر میگیرد راه خود را به مدارس پیدا کرده و از این جهت نیاز است تا نظارت بیشتری برای استفاده از تکنولوژی توسط دانش آموزان صورت بگیرد؛ همچنین ترتیبی اتخاذ شود تا دانش آموزان از برنامههای کنترل شده و با نظارت اولیا و مربیان خود، مرتبط با سرفصلهای درسی و کاربردی آسان بهره ببرند.
بسیاری از شرکتهای استارتآپی نیز طی چند سال گذشته به این حوزه ورود پیدا کرده و پلتفرمهای کاربردی را به بازار عرضه کردهاند؛ یکی از این استارتآپها، پلتفرم کلاسگرام است که با مدیرعامل آن به گفتگو نشستهایم.
سعید یغموری همبنیانگذار و مدیرعامل استارتآپ کلاسگرام، فارغالتحصیل کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی بوده و ۱۰ سال است که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت میکند.
یغموری در خصوص ایده اولیه راهاندازی این استارتآپ اظهار کرد: قصه تیم ما از آنجا آغاز شد که دیدیم در حوزه نرمافزارهای مدیریت کلاس درس و مدرسه ۳ مشکل اصلی وجود دارد.
وی با اشاره به این مشکلات تصریح کرد: اولا این نرمافزارها با نگاه خودکارسازی (اتوماسیونی) طراحی شدهاند. یعنی کاهش حداقلی نقش انسان و تسهیل و تسریع کارهای تکراری با حداقل هزینه. خودکارسازی، علیرغم مزیتهایش، منجر به ماشینی شدن فرایند تعلیم و تربیت میشود و در محیطی که روابط انسانی از اهمیت ویژهای برخوردار است میتواند آسیبزا باشد.
یغموری ادامه داد: در درجه دوم عمده نرمافزارهای مدیریت کلاس درس و مدرسه به صورت عمومی و برای استفاده در تمام مقاطع تحصیلی طراحی شدند و نه متناسب با مقطع تحصیلی خاص.
مدیرعامل استارتآپ کلاسگرام مسئله سوم را مهمتر دانست و تاکید کرد: هزینهای که مدارس باید برای استفاده از این نرمافزارها بپردازند، موجب شده درصد بسیار کمی از مدارس بتوانند از این نرمافزارها استفاده کنند. عملاً عمده مدارس دولتی و بخش قابل توجهی از مدارس غیردولتی توان پرداخت هزینه استفاده از این نرمافزارها را ندارند.
یغموری یادآور شد: در چنین شرایطی، تابستان سال ۹۶ تیم کلاسگرام کار طراحی و تولید نرمافزاری را برای مدیریت آسان کلاس درس و مدرسه، ویژه پیشازدبستان و دبستان آغاز کرد. همچنین، برای اینکه همه مدارس بتوانند از این نرمافزار استفاده کنند آن را به صورت کاملاً رایگان ارائه کردیم.
وی در خصوص نرمافزار کلاسگرام گفت: کلاسگرام پلتفرمی است که ۴ امکان اصلی ابزارهایی برای ثبت و مستندسازی فعالیتهای دانشآموزان، امکان گزارشگیری و رصد پیشرفت دانشآموزان، جعبهابزار مدیریت آسان و جذاب کلاس درس و ابزارهایی برای ارتباط اثربخش با والدین را فراهم میکند.
همبنیانگذار این استارتآپ درباره آینده کاری تیمش تصریح کرد: بسیار امیدواریم و به شدت تلاش میکنیم تا کلاسگرام به لحاظ تعداد کاربر و میزان استفاده، تبدیل به رتبه اول نرمافزارهای مدیریت کلاس درس و مدرسه در کشور شود.
وی با اشاره به اینکه طی دو مرحله از سرمایهگذاران اکوسیستم استارتآپی، جذب سرمایه داشتهاند، تاکید کرد: در حال حاضر، اولویت اصلی ما جذب کاربر بوده و در صورتی که در این زمینه موفق شویم امکان جذب سرمایه در مراحل بعدی کار بسیار محتمل خواهد شد.
یغموری در خصوص چالشها و مشکلات این استارتآپ گفت: مهمترین چالش ما تولید نرمافزاری بود که برای معلمان و مدیران به قدری مفید و جذاب باشد که تمایل به استفاده از آن داشته باشند. هم چنین بسیار مهم بود که کلاسگرام باری از دوش کاربرانش بردارد و کار آنها را آسانتر از قبل کند. خوشبختانه بر خلاف سال گذشته که بسیاری از مدارس نسبت به استفاده از کلاسگرام رغبت نشان نمیدادند، اکنون ماجرا کاملاً وارونه شده و مدارس علاقه بسیار بیشتری از خود نشان میدهند.
وی با بیان اینکه یک چالش عمومی پیش روی کسب و کار خود دارد، اظهار کرد: چالش عمومی ما استفاده وسیع مدارس از پیامرسانهاست؛ لازم است مدیران مدارس به این موضوع مهم توجه داشته باشند که پیامرسانها برای استفادههای عمومی مناسباند و بسیاری از نیازمندیهای تخصصی مدارس را پوشش نمیدهند. مثلاً اینکه هر دانشآموزی کارپوشه مخصوصی داشته باشد و تمام عملکردهای مهم او در آن طبقهبندی شده و قابلیت گزارشگیری داشته باشد امکان بسیار مهمی است که پیامرسانها از عهده آن برنمیآیند.
همبنیانگذار استارتآپ کلاسگرام خاطرنشان کرد: ما امروز به تیمی منسجم، باتجربه و یکدل شدهایم و امیدواریم مسیر پرپیچوخمی را که تاکنون طی کردهایم با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهیم و به بهتر شدن مدیریت کلاسهای درس و مدرسه و توسعه عدالت آموزشی در میهن عزیزمان کمک کنیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۱
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
سلام. دستتون درد نکنه که رایگان هست همه بتونن استفاده کنن، از کجا میشه دانلود کرد؟
پاسخ