عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در غرب نوع پوشش، عقیده، سبک زندگی و همجنس بازی آزاد است؛ اما کسی حق ندارد به سیاست، قدرت و ثروت کاری داشته باشد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با بیان اینکه در نظام لیبرال دموکراسی غرب در رقابتهای انتخاباتی دعوا بر سر منافع حزب حاکم و حزب رقیب است، گفت: در نظام سرمایه داری روی صحنه دموکراسی و پشت صحنه الیگارشی است و این یعنی حاکمیت طبقه اقلیت سرمایه دار؛ منتهی در این چارچوب علی رغم اینکه تعداد رد صلاحیتهای آنها هزار بار بیشتر از ماست، اما هوشمندانهتر از عمل میکنند.
وی با اشاره به اینکه در نظام لیبرال دموکراسی روش شورای نگهبان را اعمال نمیکنند، ولی پدر جد شورای نگهبان هستند یعنی صد تا مولفه دارند و حتی یک نفر نمیتواند از این هفت خوان عبور کند، افزود: در ایران علی رغم اینکه سر و صدای ما خیلی زیاد است؛ اما در نهایت شاهدیم که ضد انقلاب به مجلس و دولت هم راه پیدا میکنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در نظام لیبرال دموکراسی هیچ کس نمیتواند خارج از چارچوب دو جناح آمریکا که هر کدام یک فراکسیون از حزب سرمایه داری هستند، وارد عرصه انتخابات شود، گفت: با این وجود در مناظرههای انتخاباتی ایران کاندیداهای ریاست جمهوری در تلویزیون حرفهایی را که ضد انقلاب در داخل جرات نمیکند بگوید بازگو میکنند و حتی به هم تهمت میزنند و نسبت دروغ به میدهند بی آنکه کسی به خاطر این تهمتها و دروغها مجازات شود به هر حال اینکه بخواهیم بدون مدرک حرفی بزنیم تا رای بیاوریم این یک روش آمریکایی و غربی است.
رحیم پور تصریح کرد: در نظام لیبرال دموکراسی غربی عدهای برای حفظ منافع موجود و مشترک و عدهای هم برای کسب منافعی که از آن محروم هستند با هم رقابت میکنند و دعوا بر سر توزیع مجدد قدرت و ثروت است، و کسی هم نمیپرسد که آیا این دعوا بر سر عدالت است یا منفعت.
وی افزود: در نظام سرمایه داری غرب یک صحنه نمایش عوام فریبانه و غریب درست شده به گونهای که روسای جمهور، روسای کنگره ها، سناتورها و حاکمان ولایتها همه مترسک هستند، چون پول و کمپانیهای سرمایه داری در انتخاباتها نقش تعیین کننده دارند و خط قرمزها هم صهیونیزم و اسرائیل و منافع سرمایه داری هستند. با این وجود در آمریکا در ایام برگزاری انتخابات در مورد اصل نظام با هم بحث نمیکنند و نمیگویند ما قانون اساسی آمریکا را قبول نداریم و باید اصلاح شود. حتی در مورد جنگ که مهمترین مسئله آمریکا است زمانی که اوباما آمد ادعا کرد که من گوانتانامو را میبندم و جنگها را تمام میکنم، اما در نهایت نه تنها هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد بلکه تجاوزها و لشگرکشیهای جدید صورت گرفت و گوانتانامو هم همچنان پابرجاست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز در زمان تبلیغات انتخاباتی خود گفت: تمام زیرساختهای آمریکا فرسوده و کهنه است و میلیاردها دلار باید پول خرج کنیم تا آنها را بسازیم، اما میلیارد میلیارد پول در عراق و سوریه هزینه شده است با این وجود من اگر بیایم کل جنگها را تعطیل میکنم و نیروهای آمریکایی را به کشور برمی گردانم و این پولها را خرج آمریکا میکنم، اما نه تنها هیچ چه کاری نکرد بلکه وحشیتر هم شدند و جنگهای بیشتری به راه انداختند. به هر حال این همان عوام فریبی است، چون کمپانیهای صهیونیستی و سرمایه داری در این رابطه تصمیم میگیرند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما میگوییم دموکراسی باید اخلاقی و دینی باشد نه اینکه دین و اخلاق دموکراتیک شوند، افزود: بزرگترین جنگ ها، خشونتها و بمبارانهای اتمی به دست کشورهای غربی اتفاق افتاده منتهی سازمان ملل در این جنگ منافع بحثهای حقوق بشری و آزادی بیان را مطرح میکند؛ البته در جریان ترور شهید سلیمانی هم شاهد بودیم که چگونه رسانههای آزاد به دستور آمریکا هزاران صفحه را در اینستاگرام و توئیتر بستند و حتی رئیس جمهور آمریکا نیز ما را به جنگ اتمی تهدید کرد و سازمان ملل هم هیچ واکنشی نشان نداد.
وی با اشاره به اینکه مدرنیته سیاسی با ماکیاولیسم و با کذب و نفاق شروع شده، گفت: در قرآن، نهج البلاغه و در نگاه اهل بیت نگاه به سیاست، قدرت و سیاست نگاه انسانی، صادقانه اخلاقی و متعهدانه است، اما مدرنیته سیاسی با کذب و نفاق شروع شده است و اصلا هدف آن انسانیت، رشد، سلوک و تکامل نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در تفکر دینی مدیریت، بهداشت، علم، امنیت و حتی انتخابات هم یک امر عبادی سیاسی است، گفت: در تفکر دینی هیچ فعل سیاسی، اقتصادی، هنری و رسانهای وجود ندارد مگر اینکه یک سر آن به لحاظ مبداء، غایت و هدف خداوند و یک سر آن نیز به لحاظ موضوع و مخدوم خلق باشد.
رحیم پور ازغدی با اشاره اینکه انتخابات اسلامی با انتخابات سکولار متفاوت است اگر چه مشترکاتی با هم دارند مثلا در انتخابات سکولار و اسلامی مردم مدیران و مسئولان را انتخاب کنند افزود: در دموکراسیهای غیراسلامی ممکن است رضایت مردم با عوامفریبی جلب شود، اما در در اسلام حق نداریم با عوامفریبی رضایت مردم را جلب کنیم. همچنین در دموکراسیهای غیراسلامی رضایت مردم وسیله است تا از طریق رای مردم به قدرت برسند و این در ظاهر مردم سالاری و در باطن مردم سواری است، اما در نگاه اسلامی مردم را باید از این جهت راضی کنیم که آنها به حقوق خود برسند.
وی با بیان اینکه وقتی یک نیروی مسلمان وارد فعالیت سیاسی، حزبی و انتخاباتی میشود باید ببینیم خواستگاه قانون از نظر چنین فردی که میخواهد در مجلس قانون گذاری کند چیست؟ و یا با چه تعریفی از دولت میخواهد قوه مجریه را به دست بگیرد و نگاه او به قانون، اموال عمومی و حقوق عمومی چیست؟ افزود: معمولا در انتخاباتها یگ گروه مدافع وضع موجود و یک عده هم اپوزیسیون هستند با این وجود برخیها میگویند اپوزیسیون نظام باید در انتخابات نظام شرکت کنند و این خیلی جالب است، چون چنین چیزی در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده چون خلاف قانون است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در هیچ کشوری اجازه نمیدهند کسانی که مخالف قانون اساسی و مبانی آن کشور هستند در انتخابات شرکت کنند. با این وجود عقلانی، و منطقی نیست اپوززیسیونی که میگوید من قانون اساسی و ولایت فقیه ایران را قبول ندارم بخواهد وارد مجلس شود چون قوانینی وضع خواهد کرد که خلاف اسلام و قانون اساسی خواهد بود و اصلا بیجا میکند که بخواهد وارد مجلس شود، گفت: در غرب آزادی پوشش، عقیده، سبک زندگی و همجنس بازی وجود دارد، اما کسی نباید به سیاست، قدرت و ثروت کاری داشته باشد.