سرعت پیشرفت نوآوری در مدارس به کندی پیش میرود، اما نسل جدیدی از ابزارهای هوشمند در راهند تا نیاز به تستهای استاندارد و روشهای یادگیری منحصر بهفردی را برای هر دانشآموز به وجود آورند.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، شاید اگر هر کدام از ما مجبور شویم بین یک معلم و فناوری جذاب یکی را انتخاب کنیم، هر بار معلم را برمیگزینیم. اما باید بدانید که اگر معلمان را با ابزارهای بهتر مجهز و قدرتمند کنیم، به راحتی میتوانند نیازهای متنوعی از جمعیت دانشآموزان را برآورده کنند. در سال ۲۰۲۰، معلمان مدارس به ابزارهایی مجهز خواهند شد که به هر کدام از دانشآموزان اجازه میدهد تا با هر یک از ابزارها که برای برآوردن نیازشان مناسبتر بوده و به آنها در مسیر پیشرفت کمک میکند، کار کنند.
این ابزارها همچنین در امر آموزش هم موثر عمل میکنند. به عنوان مثال، آموزش در دهههای گذشته در برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس پیشرفت کمی داشته، اما بهکارگیری ابزارها یادگیری دانشآموزان را نیز سرعت میبخشد.
دانشآموزان امروزی مدارس با تستهای استانداردی مورد ارزیابی قرار میگیرند که اغلب هم تستهای معروفی نیستند. بعضی، این تستها را ابزارهای ناقصی برای محک زدن دانشآموزان نسبت به یکدیگر قلمداد میکنند. از سوی دیگر، عدهای هم این تستها را منابعی از استرس برای دانشآموزان و اعضای هیات علمی میدانند که فرصت طلایی کلاس درس را گرفته و انگیزه دانشآموزان را از بین میبرد و به طورکلی، اغلب بر این باورند که این تستها عملی نیستند.
فناوری در سال ۲۰۲۰ ارزشیابیهای استاندارد شده بر اساس هر کدام از دانشآموزان خواهیم داشت. نرمافزار هوشمند از نمرات امتحان استفاده میکنند تا نشان دهند که دانشآموزان در کدام قسمت فرآیند یادگیری خود به درستی عمل میکنند و کجا به کمک نیاز دارند. بسته به این، نرمافزار هر دانشآموز را در برنامههای یادگیری شخصیسازی شده قرار میدهد و به این واسطه، هر کدام از آنها می-توانند در زمان مشخص و با گامهای حساب شده پیش روند.
این فرآیند ادامهدار خواهد بود. هر اثر متقابلی، از موقعیت دانشآموزان خبر میدهد. به جای انتظار کشیدن برای سال بعد و درک فرآیند پیشرفت دانشآموزان، معلمان و مدیران و رهبران ناحیهای قادر خواهند بود پیشرفت دانشآموزان را در سطح استانداردهای ملی و ایالتی از طریق سیستمهای آنلاین کنترل کنند.
معلمان با داشتن بینشی عمیق از دانشآموزان، قادر خواهند بود روی تک تک دانشآموزان متمرکز شوند تا میزان رشد و یا ضعف یادگیری آنها را ارزیابی کنند و زمانی که تستهای استاندارد دوباره مورد استفاده قرار میگیرد، مدارس میتوانند بهترین راهکارها را برای آموزش دانشآموزان سال بعد خود ارائه دهند.
چنین ابزارهایی نه تنها به دانشآموزان در یادگیری بهتر کمک میکنند و به معلمان هم کمک میکند تا در ارائه راهکارهای تدریسی خود فعالتر عمل کنند، ابزاری را در اختیار آموزگاران قرار میدهند که تستهای خود را سریعتر و با دادههای بهتری انجام دهند.
ما در سال ۲۰۲۰ پیمیبریم که هر دانشآموزی نیازهای متفاوتی دارد و با سرعتهای مختلفی یاد میگیرد. استفاده از فناوریها، ابزارهایی را برای مهندسی و سنجش پیشرفت مداوم دانشآموزان پیش روی معلمان قرار میدهد و این، راهکار آموزشی موثری را برای توانمندسازی دانشآموزان و معلمان در اختیار آنها قرار میدهد.