بيش از ۴ هزار شرکت دانشبنیان در صورت دارا بودن شرایط میتوانند علاوه بر لیزینگ داخلی محصولات، از لیزینگ خارجی نیز برای انجام صادرات بهرهمند شوند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، توسعه بازار صادراتی شرکتهای دانشبنیان از جمله اقداماتی است که میتواند تسهیلگر جهش در تولید محصولات دانش بنیان باشد. بیش از ۴۷۰۰ شرکت دانشبنیان در صورت دارا بودن شرایط میتوانند علاوه بر لیزینگ داخلی محصولات، از لیزینگ خارجی نیز برای انجام صادرات بهرهمند شوند.
صادرات محصولات دانشبنیان از جمله اهدافی است که مدیران بسیاری از این واحدهای فناور به صورت خود جوش به عنوان یک هدف، برای خود تعیین کردهاند. این شرکتها تا کنون در این زمینه موفقیتهای قابل توجهی نیز کسب کردهاند. این موفقیتها از این سو ارزشمند و قابل توجه است که علی رغم شرایط تحریمی و برخی محدودیتها به دست آمده است.
فعال شدن پایگاههای صادراتی که به شکل خصوصی اداره میشوند، از جمله خدماتی است که در این زمینه عرضه میشود. لیزینگ داخلی محصولات دانشبنیان در حال حاضر فعال است و تا سقف ۸۰ درصد از مبلغ قرارداد را پوشش میدهد.
بر این اساس طرح لیزینگ خارجی محصولات دانشبنیان نیز فعال شده است. شرکتهای دانشبنیانی که بتوانند از صندوق ضمانت صادرات، ضمانت نامههای لازم را دریافت کنند، میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند.