رییس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا با بیان این که آموزش رفتارهای پیشگیرانه، مهمترین اصل در مدیریت بیماری کرونا محسوب میشود، از تدوین برنامه تفصیلی پیشگیری از کرونا ویژه کارکنان ناجا خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ محمد شکری با بیان این که در حال حاضر با بحرانی به نام کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: مهم این است که چطور بتوانیم بحران به وجود آمده را به فرصتی برای افزایش مهارتها، یادگیری اصول خودمراقبتی و تبدیل شدن این اصول به رفتار بدل کنیم.
رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا سپس در تشریح اقدامات و برنامههای این مجتمع در مدیریت بیماری کووید ۱۹ در ناجا به تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آموزش پیشگیری از این بیماری اشاره و اظهارکرد: داشتن اطلاعات درست درباره بیماری کووید ۱۹ ضمن این که به از بین بردن ترس و نگرانیهای جامعه نسبت به عوارض بیماری کمک میکند، آنان را برای مقابله با هرگونه پیامد بیماری آماده میکند. در همین راستا و با هدف آگاهسازی و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه ناجا در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹، تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آموزش پیشگیری از کرونا در دستور کار کارگروه علمی آموزشی معاونت بهداد ناجا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این برنامه تفصیلی مشتمل بر مجموعهای از پیامها و ملاحظات کلیدی بهداشتی و پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا مطابق با دستورالعملهای وزارت بهداشت است که در دو بخش، ویژه کادر بهداشت و درمان و عموم کارکنان ناجا تدوین و گردآوری شده است.
شکری با تأکید بر نقش محوری آموزش رفتارهای پیشگیرانه در مدیریت بحران کرونا، هدف از تدوین این برنامه تفصیلی را ارائه راهنماییهای کاربردی برای ادامه فعالیت و حضور ایمن در محل کار و جامعه از طریق پیشگیری، تشخیص زودهنگام و کنترل بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد.
رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا تصریح کرد: با آموزشهای درست و بهموقع، میتوان جامعه هدف را ترغیب کرد تا نه تنها خود در قطع زنجیره انتقال ویروس سهیم بدانند بلکه مدافعان پیشگیری و کنترل بیماری در خانه، محل کار و جامعه خود باشند.
شکری در ادامه از ابلاغ دستورالعملهای بهداشتی در قالب اتوماسیون اداری به ردههای مختلف ناجا و توزیع حدود ۶۰۰ هزار پوستر، بنر، پمفلت و بروشور با محتوای آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان ناجا و خانوادههای آنان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا آموزشهای خودمراقبتی ویژه کادر درمان از سوی تیمهای آموزشی مراکز درمانی ناجا به صورت چهره به چهره ارائه و تغییر و تثبیت رفتار فراگیران متناسب با آموزشهای ارائه شده توسط تیمهای بازرسی و نظارتی مراکز درمانی تحت رصد و ارزیابی قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پلیس، رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا همکاری این مجتمع با سامانه ۱۶۵ صدای پزشک و مرکز سلامت روان معاونت بهداد ناجا در جهت ابلاغ دستورالعملهای آموزشی به ردههای مختلف ناجا را از دیگر اقدامات این مجتمع در مأموریت مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد.