یک تهیهکننده و ناشر آثار موسیقایی با اشاره به انتشار یک آلبوم موسیقایی به خوانندگی سالار عقیلی که ۱۹ سال از تولید آن میگذرد، از وضعیت نگرانکننده فروش محصولات موسیقایی سخن گفت.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نیما جوان تهیهکننده و ناشر موسیقی که طی سالهای اخیر با موسسه «نشر و پخش جوان» در حوزه تولید آثار موسیقایی مشغول به فعالیت است ضمن اشاره به تازهترین آلبومهای منتشر شده مجموعه تحت مدیریتش توضیح داد: در هفتههای گذشته دو آلبوم «خواب میبیند» به آهنگسازی احسان بیرقدار و «نوروز آینه» به آهنگسازی فردین خلعتبری در دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی منتشر شد که هر دوی این آثار در ردیف کارهای ممتازی است که در این چند ماه پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آلبوم دیگری که بر اساس برنامهریزیهای قبلیمان تصمیم داریم منتشر کنیم، اثری به آهنگسازی امیرحسین سام و خوانندگی سالار عقیلی است که حدود ۱۹ سال پیش در قالب یک مجموعه ساز و آوازی تولید شد و این بار تصمیم گرفته شده بعد از دو دهه با عنوان «میدانم که میآیی» برای علاقهمندان موسیقی ایرانی منتشر شود. این آلبوم به دلیل اینکه در سالهای دور تولید شده قطعاً از حال و هوای متفاوتتری با آثار فعلی سالار عقیلی برخوردار است. تمامی کار آهنگسازی و تنظیم این آلبوم توسط امیرحسین سام انجام گرفته و ترانههای آن نیز از شفیعی کدکنی، مولانا و هوشنگ ابتهاج (سایه) سرودهاند. به هر حال این آلبوم جزو اولین آثاری است که این خواننده اجرا کرده و قطعاً جذابیت بیشتری برای مخاطب خواهد داشت.
این تهیهکننده و ناشر موسیقی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره وضعیت فروش محصولات موسیقایی طی روزهای کرونایی گفت: ما تقریبا دو هفتهای است که سر کارمان حاضر شدیم و عمده فعالیتهایمان برای فروش محصولات در فضای مجازی صورت میگرفت. چرا که فروشگاههایی از جمله مجموعههای «شهر کتاب» به دلیل پر بودن انبارهای خود از محصولات قبلی از ما کار نمیگرفتند و این اتفاق بسیار ناخوشایندی بود که دربرگیرنده شرایط نگرانکنندهای است که اگر ادامه پیدا کند معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی خواهد بود. ضمن اینکه فروش مجازی محصولات قطعاً خوب است، اما باید بدانیم این امر نیازمند بسترسازیهای فراوانی است که فعلاً حجم کوچکی از آن در کشورمان بنا نهاده شده است.
جوان افزود: با گذشت سه ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و شیوع این بیماری هنوز مارکت فروش محصولات موسیقایی آغاز نشده و بازار فروش این محصولات همچنان در شوک به سر میبرد. اما ما در این چارچوب مشغول برنامهریزی و طراحی برای پیادهسازی یک سامانه جدید برای فروش محصولات موسیقایی بهصورت فیزیکی و دیجیتالی هستیم که فکر میکنم تاثیر خوبی در جریان نظام اقتصادی موسیقی کشورمان داشته باشد. کما اینکه در این شرایط اطلاع رسانی درست از طریق فضای مجازی و رسانهها نیز میتواند نقش موثری در کیفیت فروش و زنده نگه داشتن بازار داشته باشد.