
کد خبر:۸۶۳۲۰۰
غفاری تاکید کرد
ضرورت سهیم شدن مجموعههای کانونی در کاهش آلام اجتماعی ناشی از کرونا
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: مجموعههای کانونی باید در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با رئیس و چند تن از مسؤلان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تأکید کرد: مجموعههای کانونی باید در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.
در این دیدار با اشاره به مأموریتهای جمعیت هلالاحمر اظهار داشت: جمعیت هلالاحمر از جمله نهادهایی است که مأموریتهای آن معطوف به خیر و منفعت عمومی است و لذا اقدامات این نهاد مورد پذیرش اجتماعی قرار گرفته و به نوعی از سرمایه اجتماعی مطلوبی برخوردار است.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا طی ماههای اخیر در کشور و حتی در جهان اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه دستاندرکاران آموزش عالی کشور در شرایط پیچیده کنونی بازگرداندن دانشجویان به فضای دانشگاهی است، چرا که نبود دانشجویان در محیط دانشگاه تأثیر منفی میگذارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم داد: باید بپذیریم در جامعهای زندگی میکنیم که به لحاظ اجتماعی پرریسک هستیم و در چنین شرایطی نقش تشکلها و مجموعههای داوطلب از اهمیت بیشتری برخوردار است.
غفاری ادامه داد: در شرایطی که اوضاع اجتماعی پیچیده میشود، نقشآفرینی مجموعههای داوطلب ضرورت پیدا میکند چرا که در این شرایط مجموعهها به عنوان میانجی عمل نموده و در بازگرداندن جامعه به حالت عادی تأثیر دارند.
معاون وزیر علوم اظهار داشت: هر چه اتصال مجموعههای دانشجویی با مجموعههایی همچون سازمان هلال احمر بیشتر برقرار باشد، نقش این مجموعهها پررنگتر و مؤثرتر میشود.
غفاری افزود: هنگامی که اتصال مجموعهها با یکدیگر بیشتر شود، احساس خود اجتماعی تقویت میشود و آنگاه است که دانشجویان خود را سهیم در حل مسائل جامعه میدانند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تأکید کرد: در همین شیوع بیماری کرونا، مجموعه کانونهای فرهنگی نقشآفرینی ارزشمندی داشتند و به طرق مختلف اعم از اقدامات پیشگیرانه، اقدامات امدادی و اقدامات کنترلی فعال بوده و هستند.
غفاری افزود: به شدت ضرورت دارد تا مجموعههای کانونی در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آمادگی دارد تا بیش از پیش نسبت به همکاری و تعامل با سایر نهادها از جمله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اقدام نماید.
در این دیدار با اشاره به مأموریتهای جمعیت هلالاحمر اظهار داشت: جمعیت هلالاحمر از جمله نهادهایی است که مأموریتهای آن معطوف به خیر و منفعت عمومی است و لذا اقدامات این نهاد مورد پذیرش اجتماعی قرار گرفته و به نوعی از سرمایه اجتماعی مطلوبی برخوردار است.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا طی ماههای اخیر در کشور و حتی در جهان اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه دستاندرکاران آموزش عالی کشور در شرایط پیچیده کنونی بازگرداندن دانشجویان به فضای دانشگاهی است، چرا که نبود دانشجویان در محیط دانشگاه تأثیر منفی میگذارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم داد: باید بپذیریم در جامعهای زندگی میکنیم که به لحاظ اجتماعی پرریسک هستیم و در چنین شرایطی نقش تشکلها و مجموعههای داوطلب از اهمیت بیشتری برخوردار است.
غفاری ادامه داد: در شرایطی که اوضاع اجتماعی پیچیده میشود، نقشآفرینی مجموعههای داوطلب ضرورت پیدا میکند چرا که در این شرایط مجموعهها به عنوان میانجی عمل نموده و در بازگرداندن جامعه به حالت عادی تأثیر دارند.
معاون وزیر علوم اظهار داشت: هر چه اتصال مجموعههای دانشجویی با مجموعههایی همچون سازمان هلال احمر بیشتر برقرار باشد، نقش این مجموعهها پررنگتر و مؤثرتر میشود.
غفاری افزود: هنگامی که اتصال مجموعهها با یکدیگر بیشتر شود، احساس خود اجتماعی تقویت میشود و آنگاه است که دانشجویان خود را سهیم در حل مسائل جامعه میدانند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تأکید کرد: در همین شیوع بیماری کرونا، مجموعه کانونهای فرهنگی نقشآفرینی ارزشمندی داشتند و به طرق مختلف اعم از اقدامات پیشگیرانه، اقدامات امدادی و اقدامات کنترلی فعال بوده و هستند.
غفاری افزود: به شدت ضرورت دارد تا مجموعههای کانونی در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آمادگی دارد تا بیش از پیش نسبت به همکاری و تعامل با سایر نهادها از جمله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اقدام نماید.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.