سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اظهار داشت: در ایام تابستان، زیرساختهای شبکه شاد مورد بهینهسازی قرار میگیرند و امکانات جدید به این شبکه اضافه میشوند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «روزنه» با موضوع زیرساختهای آموزش مجازی، در ارتباط تلفنی با مهندس مهدی شرفی (سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.
مهدی شرفی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به این که کرونا همه ما را غافلگیر کرد، گفت: آموزش و پروش برای اتمام فرآیندهای تحصیلیِ جاری در کشور، مجبور شد از ابزارهایی استفاده کند که روند انتقال مباحث درسی کامل شود.
وی با اشاره به شبکه شاد، توضیح داد: نرمافزار «شاد» با همکاری «همراه اول» وظیفه داشت تا بخشی از آموزش باقی مانده از سال تحصیلی را به اتمام برساند.
سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش افزود: آموزش مجازی به زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری متعددی نیاز دارد.
وی ادامه داد: در ایام تابستان و با اتمام سال تحصیلی، زیرساختهای شبکه شاد مورد بهینهسازی قرار میگیرند و حتما امکانات جدید به این شبکه اضافه میشوند.
مهدی شرفی تاکید داشت: اگر بحران کرونا تا سال تحصیلی جدید به اتمام برسد، آموزش و پروش از شبکه شاد به عنوان برنامه کمکی – مکمل – بهرهبرداری میکند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر اینترنت مصرفی کاربران در شبکه شاد رایگان است، عنوان کرد: آموزش و پرورش قصد دارد موضوع «رایگان بودن اینترنت در شبکه شاد» را در هیات دولت و ستاد ملی بیمار کرونا مطرح کند و این امکان را به طور دائمی و رایگان در اختیار دانشآموزان قرار دهد.
سرپرست مرکز برنامهریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشآموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند، حتما به تلویزیون و شبکههای صدا و سیما دسترسی دارند.
وی ادامه داد: آموزشهای تلویزیونی مکمل خوبی برای آموزشهای مجازی هستند.
مهدی شرفی تاکید داشت: هر دانش آموز باید بتواند در دوران کرونا و در فرآیند آموزش مجازی با معلم خودش ارتباط و تعامل آموزشی داشته باشند.
وی با بیان این که کتابهای درسی امسال به طور الکترونیکی منتشر میشوند، توضیح داد: در تلاش هستیم تا محتواهای متعدد آموزشی در شبکه شاد بارگذاری شوند و دانشآموزان با ورود به این شبکه از مطالب متنوع و مختلف بهره بگیرند.