کد خبر:۸۶۶۸۳۴

احداث ۳ اسکله به طول ۱۴۰۰ متر در بندر شهید رجایی/ ارتقاء جایگاه بندر با تکمیل فاز سوم توسعه‌

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی را یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد که با ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

‌به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا محمدی کرجی‌ران در خصوص فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریا نوردی در سال جهش تولید است و پیش بینی می‌شود بخش عمده‌ای از این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان این طرح را یکی از پروژه‌های عظیم بندرسازی در ایران عنوان کرد و افزود: این پروژه به لحاظ تجهیزات فنی و روند ساخت و ساز‌های عمرانی دارای پیچیدگی و ویژگی‌های خاص مهندسی است، به گونه‌ای که فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث یکهزار و ۴۰۰ متر اسکله، ۴ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۱۱۳ هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با هزینه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: با بومی سازی دانش بندر سازی توسط مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی خودکفایی ۱۰۰ درصدی در این زمینه تحقق پیدا کرده است و این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های برتر عمرانی و توسعه‌ای استان هرمزگان است، درحال حاضر تلاش را به این مهم معطوف شده که به موازات بندر سازی و طرح توسعه خشکی، عملیات لایروبی حوضچه نیز سرعت گیرد.

وی اهداف ترسیم شده برای این پروژه را طی هفت محور عنوان کرد و گفت: ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶،۳ میلیون TEU به ۸.۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناور‌های با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵ هزار DWT، احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و ۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی ۱۱۳ هکتار و ساختمان‌های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی ۱۱۰۰ متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.

وی اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی و اسناد بالا دستی در مسیر سرعت بخشی به روند اجرای مراحل مختلف این طرح استفاده خواهیم کرد، پذیرش شناور‌های اقیانوس پیمای سوپرپست پاناماکس و بزرگ مقیاس از شاخص‌های بنادر توسعه یافته به شمار می‌آید و بندر شهیدرجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور سهم قابل ملاحظه‌ای در تجارت ملی و منطقه‌ای دارد، بنابراین ارتقاء ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از این طرح قابلیت رقابت پذیری آن را در سطح بین الملل افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار