
کد خبر:۸۶۹۳۹۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
شیوه جدید آموزشوپرورش در سال تحصیلی جدید توجهی به معلمان ندارد
کریمی فیروزجایی از تکلیف معلمان به رسیدگی به دروس الکترونیکی در شبکه شاد در کنار شش روز حضور در مدرسه به عنوان یک بار اضافه یاد کرد و گفت: در نگارش شیوه نامهای که آموزش و پرورش ترتیب داده است، توجه زیادی به معلمها نشده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص شیوه نامه ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل استانی درباره نحوه بازگشایی مدارس با دکتر کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.
کریمی فیروزجایی با بیان اینکه شیوه نامه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس را ناشی از شرایط جدید در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: در این شرایط ناچاراً باید از ظرفیتهای غیرحضوری موجود برای آموزش استفاده کنیم و این شیوه نامه نیز ناظر بر این موضوع است.
وی از ضرورت توجه به برخی موارد در تدوین شیوه نامه آموزش و پرورش گفت و بیان کرد: آغاز سال تحصیلی را به گونهای تدارک دیدهایم که فشار مضاعفی روی معلمان وارد میشود. بدون تردید معلم ناراضی، نمیتواند یک شهروند متعهد و مسئولیت پذیر تربیت کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قرار است سال تحصیلی آینده دانش آموزان زوج و فرد باشند و به همین جهت پنج شنبهها نیز مدارس دایر خواهد بود و در نتیجه معلمها باید حضور بیشتری در مدارس داشته باشند. بار این مشکلات در دوره ابتدایی خود را بیشتر نشان میدهد و همانطور که میدانید، آموزش بنیادی و اساسی در دوره ابتدایی است.
وی از تکلیف معلمان به رسیدگی به دروس الکترونیکی در شبکه شاد در کنار شش روز حضور در مدرسه به عنوان یک بار اضافه یاد کرد و گفت: در سازمان دهی و شیوه نامهای که آموزش و پرورش ترتیب داده است، توجه زیادی به معلمها نشده است و مشخص نیست بار مالی لازم برای اضافه کاری معلمان پیشبینی شده است یا خیر.
دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تصریح کرد: محور تعلیم و تربیت در همه دنیا معلم است و با توجه به اینکه در شیوه نامه جدید آموزش و پرورش، فعالیت معلمها بسیار بیشتر میشود، معلمین بار بیشتری بر دوش خواهند کشید که این موضوع اصلاً مناسب نیست. توقع این بود که در تنظیم این شیوه نامه از فرهنگیان نظرخواهی شود و آموزش و پرورش این شیوه نامه را به تنهایی پیاده کرده است و مطمئناً در اجرا با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهد شد.
کریمی فیروزجایی با بیان اینکه شیوه نامه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس را ناشی از شرایط جدید در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: در این شرایط ناچاراً باید از ظرفیتهای غیرحضوری موجود برای آموزش استفاده کنیم و این شیوه نامه نیز ناظر بر این موضوع است.
وی از ضرورت توجه به برخی موارد در تدوین شیوه نامه آموزش و پرورش گفت و بیان کرد: آغاز سال تحصیلی را به گونهای تدارک دیدهایم که فشار مضاعفی روی معلمان وارد میشود. بدون تردید معلم ناراضی، نمیتواند یک شهروند متعهد و مسئولیت پذیر تربیت کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قرار است سال تحصیلی آینده دانش آموزان زوج و فرد باشند و به همین جهت پنج شنبهها نیز مدارس دایر خواهد بود و در نتیجه معلمها باید حضور بیشتری در مدارس داشته باشند. بار این مشکلات در دوره ابتدایی خود را بیشتر نشان میدهد و همانطور که میدانید، آموزش بنیادی و اساسی در دوره ابتدایی است.
وی از تکلیف معلمان به رسیدگی به دروس الکترونیکی در شبکه شاد در کنار شش روز حضور در مدرسه به عنوان یک بار اضافه یاد کرد و گفت: در سازمان دهی و شیوه نامهای که آموزش و پرورش ترتیب داده است، توجه زیادی به معلمها نشده است و مشخص نیست بار مالی لازم برای اضافه کاری معلمان پیشبینی شده است یا خیر.
دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تصریح کرد: محور تعلیم و تربیت در همه دنیا معلم است و با توجه به اینکه در شیوه نامه جدید آموزش و پرورش، فعالیت معلمها بسیار بیشتر میشود، معلمین بار بیشتری بر دوش خواهند کشید که این موضوع اصلاً مناسب نیست. توقع این بود که در تنظیم این شیوه نامه از فرهنگیان نظرخواهی شود و آموزش و پرورش این شیوه نامه را به تنهایی پیاده کرده است و مطمئناً در اجرا با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهد شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.