شهردار منطقه ۱۳ تهران از احداث اولین مسیر ویژه دوچرخه سواری در اتوبانهای تهران خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره راهاندازی مسیر دوچرخه در بزرگراههای شرق پایتخت اظهارداشت: در راستای سیاستهای مدیریت شهری در خصوص ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک همچنین لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده، عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری در منطقه اجرا شد.
وی افزود: فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقاء سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا از اهم اهداف اجرای این طرح به شمار میرود.
رحمان زاده با اشاره به جزئیات این اقدام اظهارداشت: عملیات احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری با کارشناسی و مطالعات متعدد در این زمینه برای در نظر گرفتن ایمنترین مسیر برای دوچرخه سواران در نظر گرفته میشود.
وی با بیان اینکه مسیر دوچرخه سواری واقع در اتوبان شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی در حال اجراست که طول این مسیر حدود ۷۰۰۰متر طول و عرض این مسیر ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است، تصریح کرد:این مسیر از میدان شهید کلاهدوز آغاز و تا در شرقی مترو شهید کلاهدوز ادامه دارد که بهوسیله علایم جداکننده فیزیکی و نوشتاری طراحی و جانمایی شده است.
شهردار منطقه ۱۳ تهران بازدید و بررسی روزانه مسیرهای دوچرخه سواری و حذف هر گونه زواید در این مسیرها را از اولویتهای معاونت حمل و نقل و ترافیک برشمرد و گفت: با تکمیل این عملیات و استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، شهری سالم و با آلودگی کمتر را شاهد خواهیم بود.
خوبه فقط چندتا اشکال داره
اینکه چقدر در پایتخت مسیر ویژه دوچرخه داریم !؟ ایا با سالی ۵ کیلومتر احداث مسیر دوچرخه سواری میتونیم بگیم زیر ساخت های این کار به این زودی ها فراهم میشود
ثانیا فرض کنید یه مسیر طولانی رو با دوچرخه تا سرکار طی کنیم بعد که خسته شدیم خستگی مون رو ببریم سر کار و یه چند ساعتی رو سر کار استراحت کنیم و بابت استراحتمون هم حقوق بگیریم و مراجعه کننده و ارباب رجوع هم پاسوز خستگی مون بشوند ایا این خوبه !!؟
همینطوری هم سرانه ساعات کارمفید پایین هست چه برسه که ما خستگی ناشی از دوچرخه سواریمون رو هم بخواهیم ببریم سر کار !!
بنابراین اگه بفکر فرهنگ استفاده از دوچرخه در جهت افزایش سلامتی و کاهش الودگی هستید بهتره در ساعات غیر اداری و بعد از ظهر بیشتر به این کار بپردازید
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
اینکه چقدر در پایتخت مسیر ویژه دوچرخه داریم !؟ ایا با سالی ۵ کیلومتر احداث مسیر دوچرخه سواری میتونیم بگیم زیر ساخت های این کار به این زودی ها فراهم میشود
ثانیا فرض کنید یه مسیر طولانی رو با دوچرخه تا سرکار طی کنیم بعد که خسته شدیم خستگی مون رو ببریم سر کار و یه چند ساعتی رو سر کار استراحت کنیم و بابت استراحتمون هم حقوق بگیریم و مراجعه کننده و ارباب رجوع هم پاسوز خستگی مون بشوند ایا این خوبه !!؟
همینطوری هم سرانه ساعات کارمفید پایین هست چه برسه که ما خستگی ناشی از دوچرخه سواریمون رو هم بخواهیم ببریم سر کار !!
بنابراین اگه بفکر فرهنگ استفاده از دوچرخه در جهت افزایش سلامتی و کاهش الودگی هستید بهتره در ساعات غیر اداری و بعد از ظهر بیشتر به این کار بپردازید