دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نمی گویم از معلم نقد نکنید و اشکال نگیرید اما این ماجرا باید با رعایت اصول اخلاقی باشد.
مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره شکایت والدین از آموزشهای مجازی گفت: والدینی که از نوع و نحوه آموزش مجازی فرزندانشان راضی نیستند در ابتدا مشکل را با مدیران؛ معاونین و معلمان مدارس مطرح کنند و اگر نتیجه نگرفتند به اداره آموزش و آمایش منطقه خودشان بروند.
وی ادامه داد: اداره آموزش منطقهای وظیفه دارد بر عملکرد مدارس نظارت داشته باشد و اگر از این صورت نتیجه نگرفتند با اداره کل استانی مراجعه و مشکلات خود را مطرح کنند و در پایان نیز میتوانند شکایت خود را به وزارت خانه بگویند.
نویدادهم بیان کرد: در وزارت خانه میتوانند به ۲ بخش مراجعه، مکاتبه و یا مذاکره کنند اول اینکه اداره رسیدگی به شکایات و دیگری معاونت آموزشی ذی ربط میباشد اعم از ابتدایی، متوسطه و غیر دولتی هستند.
وی اضافه کرد: انتظار خانوادهها حد ندارد و باید کیفیت آموزشهای آنلاین متناسب باشد اگر ابهام، نظر و نقد دارد خانواده میتواند تمام مراحل را ابتدا از معلم و مدیریت مدارس پیگیری کند و اگر این پیگیریها صورت نگرفت و از پاسخ همکاران ما راضی نشدند میتواند شکایت کند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به انتشار صوتهای معلمان در فضای مجازی توسط والدین گفت: ارتباط عاطفی گرفتن از طریق آنلاین بین دانش آموز و معلم سخت است و اگر خانوادهها نتوانند در این راه کمک کنند کار سختتر هم میشود، اما همین فعالیت کوچک هدایت فرزند خودش است، اگر بخواهیم هر اشکالی را از معلم بگیریم و در فضای مجازی منتشر کنیم باعث از بین رفتن شخصیت و آبروی معلم بشود اولین قربانی این مساله فرزند خانواده خواهد بود.
نوید ادهم بیان کرد: نمیگویم از معلم نقد نکنید و اشکال نگیرید، اما این ماجرا باید با رعایت اصول اخلاقی باشد معلم کلاس جایگاه خاصی دارد که باید همه کمک کنیم تا در کلاس آنلاین هم جایگاه حفظ شود.