«روزگار» عنوان یکی از تازهترین آثار موسیقایی منتشر شده در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که به هنرمندی مهدی امینی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آلبوم «روزگار» از جمله آثار طراحی شده در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی با تکنوازی سه تار مهدی امینی شنیدنی شد.
در آلبوم «روزگار» مهدی امینی آهنگساز و نوازنده سه تار و میکس و مسترینگ حسن خدایی نیا گروه اجرایی را تشکیل میدهند.
در توضیح این آلبوم آمده است: «ملودی قطعات این آلبوم عمدتاً در دستگاه ماهور و در مایه راک است و با ایجاد گردش ملودی در گوشههایی، چون درآمد، داد، نصیرخوانی، فیلی ساخته شده است. همچنین در برخی از قطعات از گوشه راک در دستگاه ماهور گریزی بر آواز اصفهان و دستگاه همایون دارد. سازنده این قطعات تلاش داشته تا با وجود حفظ اصالت موسیقی دستگاهی ایران جملات جدید و مستقلی را پدید آورد.
ایده اصلی ساخت این آلبوم تداعی گذر زمان و گذر زندگی است؛ بنابراین سازنده گردش نغمات را به گونهای طراحی و ساخته و پرداخته نموده است که در شنونده این حس را پدیدار کند و مخاطب با نگرش و دیدگاه هنرمند نسبت به زندگی ارتباط عمیقی برقرار کند. ضمن اینکه قطعات ساخته شده در این آلبوم ضمن اینکه در ارتباط و پیوند با یکدیگر جورچینی را کامل میکنند. دارای هویت مستقل و فراز و فرودهای مختص خود نیز هستند.»
مهدی امینی نیز در یادداشتی به بهانه انتشار آلبوم «روزگار» نوشته است: «این آلبوم حاصل آموختهها و درک من از ردیف موسیقی ایرانی و ایجاد خلاقیت در آن است که به صورت قطعاتی مرتبط به هم ساخته و پرداخته شده و در عین حال هر قطعه به طور مستقل نیز دارای موجودیت مستقل در ملودی نیز هست. سپاسگزارم از همه استادانم که به من آموختند و تمامی آثار خود را مقرون زحمات این عزیزان میدانم. به خصوص معلم گرامی و نازنینم استاد مسعود شعاری که در تمامی مراحل آثارم مرا راهنمایی کردند. همچنین از زحمات بی دریغ جناب آقای حسن خدایی نیا بسیار ممنون و سپاسگزارم؛ و در آخر قطعه دوم «سپهر» از این آلبوم را تقدیم به روان پاک استادم علی بیاتی میدارم. یادشان همیشه در دلهایمان جاویدان.»
«بامدادان»، «سپهر»، «چکامه»، «هزارآوا»، «طلوع ستارگان»، «دیدار»، «روزگار» اسامی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شدهاند.
محمد مهدی امینی متولد بهمن ۱۳۷۱ در تهران از جمله هنرمندانی است که از دوران کودکی به واسطه خانواده هنردوستی که داشت با موسیقی ایرانی و ساز سه تار آشنا شد. او از ۱۵ سالگی موسیقی را به طور جدی آغاز کرد. آموزشهای اولیه، پایه سه تار نوازی و ردیف موسیقی ایرانی را نزد هنرمند فقید علی بیاتی فرا گرفت. این هنرمند جوان پس از این دوران برای تکمیل آموزش خود و بهره بردن از دانش محمدرضا لطفی استاد فقید موسیقی ایرانی به مکتب خانه میرزا عبدالله رفت و چند سالی را در آنجا به آموختن سپری کرد. اما پس از درگذشت این هنرمند شناخته شده مکتب خانه را ترک و برای تکمیل آموختههایش به نزد مسعود شعاری دیگر استاد مطرح موسیقی ایرانی بهره گرفت.