حسینی گفت: براساس آمار موجود ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور به آموزش مجازی دسترسی ندارند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در نشست خبری به مناسبت هفته معلولان با اشاره به اهمیت عدالت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: باید برای این دانش آموزان به دلیل شرایط ویژهای که دارند وقت بیشتری بگذاریم، زیرا اگر به تعلیم و تربیت آنها نپردازیم آسیبهای آنها بیشتر خواهد بود.
او ادامه داد: نظام جهانی درباره دانش آموزان با نیاز ویژه حساسیت دارد و با توجه به این شرایط ماموریتهای آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت باید در این مجموعه اجرا شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا دانش آموزان با نیازهای احتیاج به تدریس حضوری دارند، گفت: در این بین نقش خانواده هم بسیار مهم است، ضمن اینکه در میان دانش آموزان عادی ٣٠ درصد به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند در حالی که در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه این عدد به ۴٠ درصد میرسد.
حسینی تصریح کرد: در سال جاری برنامههای متعددی را به شکل کمی و کیفی توسعه دادیم و فعالیتهایمان از ١٨ به ۴۶ افزایش یافت؛ سالهای قبل برنامههای ما سه زیر نظام سند تحول را پوشش میداد و الان ۶ زیر نظام را تحت پوشش دارد که ۶۵ درصد آن نوآورانه است.
مناسب سازی یک هزار و ٢٩۶ مدرسه برای شرایط دانش اموزان با نیازهای ویژه تا پایان سال
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به وجود یک هزار و ۶٠٠ مدرسه برای دانش آموزان استثنائی اظهار کرد: برای برخی گروهها نیز به صورت ویژه مدرسه ساخته شده است به عنوان مثال ٣۴ مدرسه ما شبانه روزی است. همچنین با احتساب ١۴ مدرسه اوتیسم که امسال ساخته میشود، در مجموع ۶٢ مدرسه ویژه اوتیسم و ٢٣ مدرسه مخصوص نابینایان داریم.
او افزود: ٢۶مدرسه مخصوص معلولان جسمی و حرکتی و ١٠٠ مدرسه هم ویژه ناشنوایان بوده که مناسب سازی شده اند، علاوه بر آن ٨۵٠ مدرسه پشتیبان و ٢١ هزار مدرسه پذیرا برای اجرای طرح تلفیقی داریم.
حسینی یا اشاره به مناسب سازی مدارس پذیرا گفت: ٧٢۵ مدرسه توسط نوسازی مدارس مناسب سازی شد و ۵٧١ مدرسه هم تا پایان امسال به ابن آمار اضافه میشود. علاوه بر آن یک هزار و ٢٩۶ مدرسه برای شرایط دانش اموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد.