به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در گردهمایی مدیران حراست دانشگاههای سراسر کشور که با محوریت آغاز سال تحصیلی جدید و بررسی رویارویی با مسائل مختلف دانشگاهها برگزار شد، با تأکید بر رفتار مدبرانه و توأم با سعهی صدر نیروهای حراست با دانشجویان گفت: باید پویایی و نشاط محیط دانشگاه حفظ شود و متناسب با روحیات نسل جوان با آنان رفتار کنیم.
وزیر علوم ضمن قدردانی از فعالیتها و خدمات مدیران و کارشناسان مراکز حراست دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور گفت: همکاران فعال در بخشهای حراست دانشگاهها فعالیت ارزشمندی را در صیانت از نخبگان جامعه و داراییهای مادی و معنوی این مراکز انجام میدهند و در صف اول خدمت به جامعه هستند.
وی افزود: فعالیت در مجموعه حراست به مهارتها و ظرایف خاصی نیازمند است و دقت و وسواس ویژهای میطلبد که امانتداری، سعهی صدر، حفظ اسرار افراد، تکریم و احترام همه، حفظ و صیانت از منافع ملی و حقوق شهروندی دانشگاهیان از جمله خصوصیات لازم برای فعالیت در این حوزه است و، چون همکاران ما با نیات خیر و خداپسندانه فعالیت میکنند، خداوند نیز آنان را یاری میکند.
زلفیگل اظهار داشت: همه افراد شاغل در دانشگاه در هر کسوت و حرفهای که باشند برای دانشجویان نقش تربیتی و الگو دارند و نیروهای مراکز حراست نیز از این جایگاه تربیتی به شدت بیشتری برخوردار هستند و برخورد پدرانه و برادرانه میتواند مسیر تحصیل و شغلی یک دانشجو را از آسیب حفظ کند.
وی تاکید کرد: مدیران و کارشناسان مراکز حراست در کارگاههای آموزشی شرکت کرده و به مهارتهای گفتگو و ارتباط با افراد مجهز باشند و ظرایف و نکات مهم رفتار با اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان را در نظر بگیرند و اصل احترام همیشه سرلوحه این ارتباط باشد.
وی همچنین گفت: برنامهریزی و پیشبینی شرایط و ارتباط مستمر با هیأت رئیسه دانشگاه میتواند عامل موفقیت مدیران و کارشناسان حراست در انجام وظایف محوله باشد.
وی خطاب به مدیران مراکز حراست حاضر در نشست توصیه کرد که پیگیر حضور مستمر و مداوم رئیس و معاونان دانشگاهها در جمعهای دانشجویی باشند که این اقدام موجب نزدیکی درک مدیران و دانشجویان از شرایط شده و چالشها را کاهش میدهد.
وزیر علوم بر مستندسازی و تجربهنگاری بخشهای حراست تاکید کرد و گفت: تجربیات خود را در مشکلات و چالشها مستند کرده و به مدیران بعدی منتقل کنید تا در مواقع نیاز به کار بسته شود.