به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ دکتر حسن حذرخانی، رئیس گروه برنامه ریزی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور دو دفتر دارد. دفتر تالیف کتابهای متوسطه و ابتدایی و دفتر فنی و حرفه ای.
وی ادامه داد:برای آموزش ترکیبی راهنمای عمل تولید شده است.
وی افزود:این راهنمای عمل آموزش ترکیبی، برای اینکه بتواند در فرآیند آموزش عملیاتی و اجرا شود باید بخشهای مختلف آن اشاعه، تبیین و تدریس بشود.
حذرخانی گفت: این طرح برای رسیدن به یک تفاهم مشترک در خصوص راهنمای عمل و همچنین تربیت مدرسین میانی است که بتوانند در استانها این راهنما را برا معلمان و سایر همکاران که در مدرسه و اداره هستند توضیح بدهند و تبیین کنند.
وی اضافه کرد:این دوره سه روزه و در حال اجرا است.
رئیس گروه برنامه ریزی در ادامه تصریح کرد: راهنمای ما پنج قسمت دارد. یک بخش راجع به چیستی و چرایی آموزش ترکیبی و ضرورت آن است. بخش دوم راجع به طراحیهای آموزشی، که نشان میدهد نقشه و طرح آموزش ترکیبی باید به چه صورت باشد و باید چه کار کنیم تا بتوانیم از آموزش مجازی و امکاناتی که این فضا برای ارتقای کیفیت آموزش میتواند به همراه داشته باشد است. در بخش سوم به شایستگیهای دیجیتال پرداخته میشود؛ شایستگیهایی که فرد برای کار در این فضا به آن نیاز دارد. در بخش چهارم به ارزش یابی الکترونیکی و اینکه ارزش یابی یکی از بخشهای مهم فرآیند آموزش است میپردازد؛ و در بخش آخر راهنمای عمل به تشریح و تبیین خود مراقبتی و موضوعات گوناگون مربوط به مراقبت در فضای مجازی میپردازد.
او گفت: این پنج بخش راهنمای عمل، راجع به بحث تربیت و یادگیری در مدرسه طراحی شده و آموزش داده میشود.
وی در انتها خاطرنشان کرد:در بخش فنی حرفهای نیز به موازات کاری که در دفتر نظری انجام میشود، برنامهای مشابه دارند.