به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کریدور فناوری تا بازار ایرانیان یکی از بسترهای ایجاد شده برای توسعه بازار داخلی و صادرات محصولات ایرانساخت و رونق دادن به بازار جهانی این تولیدات است.
این نهاد واسط بین شرکتهای فناور، خدماتدهندهها و نهادهای دولتی از جمله ستاد نانو، معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی؛ طی ۱۲ سال اخیر توانسته با ارائه ۵ خدمت فناورانه به شرکتهای دانشبنیان و فناوران؛ مسیر تجاریسازی خدمات و محصولات را تسهیل کند.
خدمات تجاریسازی و صادراتی کریدور به شرکتهای دانشبنیان شامل «راهاندازی کسبوکار»، «مدیریت کسبوکار»، «توسعه بازار داخلی» و «توسعه بازار صادراتی» میشود که کارشناسان این نهاد با ارائه مشاورههای رایگان، توسط شبکه مشاوران تخصصی، مسائل اولیه شرکتهای فناور را مرتفع میکنند. همچنین شرکتهای ارائه دهنده خدمات تجاریسازی را شناسایی و دسترسی به خدمات آنها را از طریق پرتال خدمات تجاریسازی تسهیل میکنند.
در سالهای اخیر، این نهاد با ایجاد دفاتر صادراتی در برخی کشورها، در مسیر تسهیل ورود محصولات دانشبنیان به بازارهای جهانی حرکت کرده است. بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۴۲ هزار و ۹۰۴ خدمت به شرکتها یا افراد متقاضی ارائه شده است و این مجموعه ماهیانه ۴۳۸ خدمت ارائه میکند.