به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ احسان مؤمنی گفت: با توجه به اینکه در ۸ ماهه سال جاری در بحث تصادفات شهر تهران چه تصادفات فوتی و چه تصادفات منجر به جرح افزایش داشتیم گروه اندیشه ورزی پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل و برنامه ریزیهایی در جهت کاهش تصادفات صورت گرفت.
وی افزود: در این خصوص ۲۰ راهکار کوتاه مدت، ولی زود بازده را پیش بینی کردیم و، چون به ۲۰ راهکار رسیدیم نام این طرح را نیز طرح ۲۰ گذاشتیم. این طرح از هفته گذشته آغاز شد و در دستور کار تمامی رؤسای مناطق پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است و امیدواریم که شاهد کاهش تصادفات شهر تهران باشیم.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: علت وقوع تصادفات انسان، راه و وسیله نقلیه است. مانند اینکه سرنشین به طور ناگهانی درب را باز میکند و همچنین نواقص راه و تابلوها، خطاهای راننده و خرابی وسیله نقلیه از مواردی است که باعث بروز حوادث میشود.
سرهنگ مؤمنی افزود: آموزش و فرهنگ سازی راهکار اول و اعمال قانون و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی راهکار دوم است که برخورد با تخلفاتی که به صورت محسوس و نامحسوس و همچنین از طریق دوربینها انجام میشود جز این موارد است. بخش سوم به مهندسی ترافیک و اصلاحات هندسی راه باز میگردد که پلیس راهور تهران بزرگ طرح ۲۰ را بر اساس این ۳ راهکار برنامهریزی کرده است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در بحث برخورد با تخلفات میتوان به طرح برخورد با تخلفات شبانه توسط تیمهای پلیس راهور تهران بزرگ اشاره داشت که ۳۹ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران دقیقاً در دو شب پنج شنبه و جمعه روی داده است. یعنی ۳۹ درصد در دو شب و مابقی این عدد مربوط به پنج شب دیگر است.
وی افزود: با بررسی دقیقتر دریافتیم که ۶۲ درصد از تصادفات پنج شنبه و جمعه بین ساعات ۱۰ شب تا ۲ بامداد روی داده است. طرح شبانه را بیشتر در این روزها انجام دادیم و این طرح از هفته دوم مهر ماه آغاز گردید و تا الان حدود ۵۴ هزار خودروی متخلفی که اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی کشی داشتند در این طرح اعمال قانون شدهاند. در این طرح با تخلفاتی که با جان مردم بازی میکنند و همچنین مطالبات شهروندان است برخورد میشود.
سرهنگ مؤمنی بیان داشت: همچنین ۲۹۹۰ دستگاه خودرو در این مدت به خاطر تخلفاتی که داشتهاند نیز به پارکینگها منتقل شدهاند.