گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو: انتخابات 2024 آمریکا با پیشبینی هزینهای در حدود 15.9 میلیارد دلار، به پرهزینهترین انتخابات تاریخ این کشور تبدیل شده است. این رقم، تمام انتخابات سهشنبه را از رقابتهای ریاستجمهوری تا انتخابات محلی و کنگره شامل میشود. میزان هزینههای سال 2024 از رقم 15.1 میلیارد دلاری هزینهشده در انتخابات 2020 بیشتر بوده و بیش از دو برابر هزینههای انتخاباتی سال 2016 با 6.5 میلیارد دلار است؛ اطلاعاتی که توسط سازمان غیردولتی «اوپن سکرتس» منتشر شده است.
در رقابت داغ ریاستجمهوری، کامالا هریس، نامزد دموکراتها در جمعآوری کمکهای مالی از دیگران پیشی گرفته و کمپین او بیش از یک میلیارد دلار جمعآوری کرده است که 40 درصد آن از کمکهای کوچک مردمی تأمین شده است. همچنین 586 میلیون دلار دیگر از طریق کمیتههای اقدام سیاسی (PAC) حامی او جمعآوری شده است.
از سوی دیگر، کمپین دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه، موفق به جمعآوری 382 میلیون دلار بهطور مستقیم شده که 28 درصد آن از کمکهای کوچک مردمی تأمین شده است، و کمیتههای اقدام سیاسی نیز 694 میلیون دلار به او کمک کردهاند.
بزرگترین حامی مالی جمهوریخواهان، تیموتی ملون، وارث بانکی 82 ساله است که 197 میلیون دلار به ترامپ و جمهوریخواهان اهدا کرده است. سایر حامیان برجسته جمهوریخواهان شامل ریچارد و الیزابت اویلین از صنعت بستهبندی، میریام ادلسون غول کازینوها، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیسایکس، و کنت گریفین سرمایهگذار میباشند؛ هر یک از آنها بیش از 100 میلیون دلار به کمپین ترامپ و جمهوریخواهان کمک کردهاند.
در سوی دموکراتها، مایکل بلومبرگ با اهدای حدود 93 میلیون دلار به عنوان بزرگترین حامی شناخته میشود، و جورج سوروس نیز از طریق کمیته اقدام سیاسی خود، 56 میلیون دلار به دموکراتها کمک کرده است.
به طور کلی، بر اساس دادههای شرکت «اد ایمپکت»، مبلغ 10.5 میلیارد دلار برای تبلیغات کمپینهای انتخاباتی، از ریاستجمهوری گرفته تا انتخابات محلی، هزینه شده است. کمپینهای هریس و ترامپ از مارس تا اول نوامبر مجموعاً 2.6 میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کردند؛ دموکراتها 1.6 میلیارد دلار و جمهوریخواهان 993 میلیون دلار هزینه کردهاند. ایالت پنسیلوانیا با 264 میلیون دلار در صدر لیست ایالتهای نوساندار از نظر هزینهها قرار دارد و پس از آن میشیگان با 151 میلیون دلار و جورجیا با 137 میلیون دلار هستند.
ایالت پنسیلوانیا در مجموع، از انتخابات ریاستجمهوری تا انتخابات مقامات محلی، 1.2 میلیارد دلار هزینه کرده است.
با وجود انتقال بخش وسیعی از فعالیتهای رسانهای به فضای آنلاین، تنها 419 میلیون دلار، معادل 17 درصد از کل هزینهها، به تبلیغات دیجیتال اختصاص یافته است. در فیسبوک و اینستاگرام، دموکراتها 132.4 میلیون دلار و جمهوریخواهان 24.7 میلیون دلار هزینه کردهاند. همچنین در پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، جمهوریخواهان با 1.1 میلیون دلار هزینه نسبت به دموکراتها با 150 هزار دلار، برتری داشتند.