به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در دوره توانمند سازی مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق هدف طرح پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: باید به درک دقیق و عمیقی نسبت به موضوع برسیم و با انگیزه کارها را دنبال کنیم.
وی افزود: هیچ کدام از روسای مناطق بخشنامه کاهش آسیبهای اجتماعی را نخواندند. مدیران کل با روسای مناطق باید ارتباط داشته باشند.
کاظمی ادامه داد: موفقیت و سعادت در سلامت انسان است و باید سلامت انسان را تضمین کنیم. اگر کسی آلوده به مسائل اخلاقی باشد اصلا کیفیت علمی بر او اثری ندارد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خودکشی یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی است که ما باید کنترلش کنیم.
کاظمی گفت: ما درباره خودکشی دو کلمه گفتیم؛ یک اینکه مدیران مدارس توجیه شوند که مسئله خودکشی مهم است و مدیران مشاوران را توجیه کنند که هوای دانش آموزان آسیب پذیر را داشته باشند.
وی افزود: رهبری ۷ جلسه درباره حوزههای اجتماعی برگزار کردند و فرمودند مهمترین خطری که کشور را تهدید میکند آسیبهای اجتماعی است.
کاظمی اضافه کرد: هویت ملی و دینی ما از حوزه آسیبهای اجتماعی از بین میرود. ۱۵ جلسه برگزار کردیم که به یک نقشه راه اجرایی و عملیاتی برسیم. کانون اصلی تربیت و موفقیت ما مدرسه است، آن چیزی که میگوییم در مدرسه دنبال نمیشود.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یک دختر ما با حجاب و عفاف شود برای ما بس است. دیر یا زود مسئولیتها تمام میشود، نیت الهی کنیم و کار را برای خدا انجام دهیم؛ بنابراین شد بعد از اینکه موضوع آسیبهای اجتماعی را مطرح کردیم راه حل آن مشارکت همگانی است.
کاظمی ادامه داد: هرکس باید در اداره آموزش و پرورش باید نسبت خود را با آسیبهای اجتماعی مشخص کند.
وی افزود: مهمترین مسئله این است که یک مدیر اداره بعد از وقوف به اهمیت مسئله باید تحلیل دقیق از وضعیت میدان داشته باشد. ماموریت اصلی آموزش و پرورش را کیفیت بخشی آموزش و مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار دهید.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بهترین ابر سامانه آسیبهای اجتماعی در کشور سامانه «نماد» است. اگر معلمی به عنوان مثال علائم اعتیاد را در دانش آموزی دید باید در سامانه نماد ثبت کند.