اعتراف سیانبیسی به توهم بازگشایی تنگه هرمز؛ بحران سوخت، ترامپ را به میز مذاکره کشاند + فیلم
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو، در گزارش شبکه سیانبیسی صراحتاً فاش شد که برخلاف توئیتها و بیانیههای کاخ سفید، تنگه هرمز همچنان قفل است یا دستکم جریان عادی انرژی در آن برقرار نیست. در همین راستا، مجری این شبکه با طرح پرسشی کلیدی در مورد میزان باز بودن این آبراه و حجم کشتیرانی جاری در آن، تردیدهای جدی نسبت به ادعاهای آمریکا مطرح کرد.
بر اساس این تحلیل، کاهش شدید و بیسابقه موجودی انبارها و ذخایر استراتژیک، به بزرگترین کابوس دولت ترامپ تبدیل شده است. همین ترس از انفجار ناگهانی قیمت جهانی نفت، پشتپرده و عامل اصلی اقدام رئیسجمهور آمریکا برای مذاکره با ایران بوده است.
این گزارش در نهایت نتیجهگیری میکند که واقعیتهای موجود نشان میدهد وضعیت در خلیج فارس اصلاً آنگونه که دونالد ترامپ ادعا میکند «امن و امان» نیست و فشارات اقتصادی و بحران سوخت، تعیینکننده مسیر اقدامات آمریکا بوده است.