رئیس دانشگاه علمی کاربردی گیلان نرخ جذب دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در محیط کار را 65 درصد دانست.
قاسمی زاد در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، از تشکیل کمیته آموزش مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: هدف این کمیته در واقع حل خلاها و کمبودهای نظام آموزش مهارتی در کشور است.
وی پیشنهاد سیاست ها و قوانین مربوط به توسعه و تقویت نظام آموزش های مهارتی، پیشنهاد سیاست ها و قوانین جهت استقرار نظام کارورزی، پیشنهاد سیاست ها و قوانین در خصوص سرمایه گذاری و مشارکت دستگاه های دولتی، عمومی غیردولتی، تعاونی و بخش خصوصی برای توسعه آموزش های مهارتی، نحوه اجرای این سیاست ها، پیشنهاد سیاست ها و قوانین جهت ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط برای اجرا و ارتقای آموزش های مهارتی را از وظایف این کمیته برشمرد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان در ادامه با اشاره به ایجاد موسسات علمی و کاربردی در دستگاه های اجرایی گفت: در حال حاضر 10 موسسه علمی کاربردی در دستگاه های اجرایی تشکیل شده است که می توان از موسسه علمی و کاربردی قوه قضائیه، موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، موسسه علمی و کاربردی مهارت و بهزیستی، موسسه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی، موسسه علمی و کاربردی مدیریت شهری و روستایی و موسسه علمی و کاربردی جهاد کشاورزی نام برد.
قاسمی زاد با بیان اینکه اکنون 200 کارخانه بزرگ کشور دارای مراکز علمی و کاربردی هستند، گفت: در 600 مرکز جوار محیط کار پذیرش دانشجوی علمی و کاربردی صورت گرفته است.
وی با اشاره به افزایش 2.5 برابری شمار مدرسان دانشگاه در فاصله زمانی سال 89 تا 91، تصریح کرد: تعداد مدرسان علمی و کابردی در سال 89 بین 18 تا 20 هزار نفر بود؛ در حالی که در سال جاری به حدود 50 هزار نفر رسیده که بیشتر این مدرسان، استادکاران محیط واقعی کار و نیروهای کارآزموده هستند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان افزود: دانشگاه علمی و کاربردی در نظر دارد که بیش از ده هزار مدرس را به صورت تمام وقت و بقیه را به شکل نیمه وقت جذب کند.
قاسمی زاد نرخ جذب دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در محیط کار را 65 درصد بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در انتهای برنامه پنج ساله توسعه، 50 درصد دانشجویان باید در محیط علمی و کاربردی تحصیل کنند و این آمار در انتهای سند چشم انداز باید به 70 درصد برسد.