کد خبر:۲۱۳۴۶۶
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت:

وسیله متریک برای ارزیابی کیفیت خدمات وجود ندارد

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ارائه خدمات با کیفیت در حوزه سلامت را حق هر جامعه‌ای دانست و گفت: وسیله متریک برای ارزیابی کیفیت وجود ندارد و باید به دنبال یافتن این پارامترهای قابل اندازه‌گیری باشیم.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، سید جمال الدین سجادی صبح امروز در همایش سالانه اداره های بازرسی و ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در مشهد در حال برگزاری است، در خصوص فعالیت های دفتر بازرسی و ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: کار این دفترهای بازرسی چند وجهی است اما مسئله ارتقای کیفیت مهم ترین وظیفه ماست.


وی با بیان این که در بیان قوی هستیم اما در عمل ضعیف، گفت: کیفیت را وقتی می خواهیم بالا ببریم بایستی بر عملکرد سرمایه گذاری و ارزیابی کنیم.


مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با تاکید بر تفاوت عملکرد و کارکرد تصریح کرد: کارکرد همین چیزی است که ما انجام می دهیم، یعنی هرچه خودمان می خواهیم و مطابق میلمان است را انجام داده و در نهایت گزارشش را ارائه می دهیم.


سجادی ادامه داد: اما عملکرد یعنی یک برنامه، هدف و استراتژی تعیین شده است که طبق آن ها عمل می کنیم تا اگر کسی در آینده خواست، بتواند آن ها را ارزیابی کند.


وی با بیان این که در ارزیابی و عملکرد دو هدف دنبال می شود، گفت: هدف اول برای این است که فرد یا گروه کارشان را به درستی انجام بدهند و هدف دوم ارتقای کیفیت خدمات و عملکرد آن هاست.


مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با تاکید بر این که ارائه خدمات با کیفیت خوب، حق جامعه و فرد است و در هر جامعه بشری باید این حق رعایت شود، ادامه داد: توقعی که از نظام آموزشی و دانشگاهی می رود این است که با تفکر علمی، راه را کج نروند و در منابع علمی تحقیق کنند تا راه کارهایی برای این پیدا شود.


سجادی افزود: وقتی به افراد می گوییم کیفیت را زیاد کنیم اولین درخواست هایشان در مورد بودجه، تکنولوژی و نیروی انسانی است؛ در حالی که کیفیت شاید به این موارد بستگی داشته باشد اما همیشگی نیست.
 

وی با تاکید مجدد بر جستجو در روش های علمی، تصریح کرد: خدمات سلامت کیفی است، نه کمی؛ لذا وسیله متریک برای اندازه گیری آن نیست و یک قدرت خلاق باید پاسخگوی روش های پرسش نامه ای باشد، در غیر این صورت تنها یک کاغذ سیاه است.


مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در پایان خطاب به بازرسان این دفاتر در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ضروری ترین کار، یافتن های پارامترهای متریک برای اندازه گیری کیفیت است و الزامی به این روش پرسش نامه ای نیست.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار