به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، ابراهیم عباسی عصر دیروز در جمع اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به اولویت های کاری تشکل ها در امور فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیریت فرهنگی باید استراتژیک باشد و با توجه به تهدیدهایی که در دانشگاه وجود دارد، برنامه ریزی صورت گیرد.
وی به لزوم داشتن برنامه و طرح در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور و دانشگاه اشاره کرد و بر رعایت توجه به اصول امر به معروف و نهی از منکر در کنار نوآوری تاکید نمود.
کارشناس مسائل فرهنگی بر لزوم نوآوری در برنامه ها تاکید کرد و گفت: در برنامه های فرهنگی به تحول و نوآوری باید اعتقاد داشته باشیم و امور دینی را با خلاقیت به مخاطبمان ارائه دهیم.
عباسی افزود: باید ببینیم بازخورد فعالیت های ما در دانشگاه چگونه است؛ آیا فقط پوستر چسبانده ایم یا تاثیر عملی در بین دانشجویان احساس شده است که این مهم را با مخاطب شناسی در دانشگاه باید مد نظر قرار دهیم.
وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی در دانشگاه فقط کار عملی و دوندگی نیست، بنابراین باید استراتژی فرهنگی در دانشگاه مد نظر باشد نه عملگی فرهنگی.
کارشناس مسائل فرهنگی به ضرورت طراحی محیطی برای فعالیت های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برای فعالیت های درون دانشگاهی باید برای داخل و خارج از دانشگاه طراحی فرهنگی داشته باشیم و در این مرحله باید نگاه خارج از دانشگاه را به دانشگاه مد نظر قرار دهیم؛ چون محیط داخلی است که نگاه خارج را شکل می دهد.
عباسی بیان داشت: در فعالیت های فرهنگی باید چشم انداز و نگاه مطلوب طراحی شود تا نتیجه و ماحصل کار خروجی مطلوب و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
وی به خروجی برخی از فعالیت های فرهنگی انتقاد کرد و گفت: خروجی برخی از برنامه های فرهنگی ما سکولار است و با وجود هزینه های زیادی که صرف می کنیم، هیچ گونه اعتقاد و شناختی حاصل نمی شود.
کارشناس مسائل فرهنگی کادرسازی و تربیت نیرو را یکی از ضروری ترین نیازهای تشکل های فرهنگی در دانشگاه دانست و بر توجه جدی به این مهم تاکید کرد.