به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، حجت الاسلام میردامادی، روز اربعین در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش و اهمیت بی بدیلی که خطبه های امام سجاد(ع) در بیدار کردن مردم داشت، گفت: این خطبه ها سبب تغییر شد و مردم شام را که اهل بیت امام حسین(ع) را خارجی می خواندند به اعتراض به یزید وا داشت تا جائی که یزید تقصیر قتل سید الشهدا را به گردن ابن زیاد انداخت.
میردامادی با بیان این که امام چهارم در راه بازگشت از شام دستور دادند تا کاروان اول به سمت کربلا برود، تصریح کرد: رفتن از سمت کربلا مسیر را برای بازگشت به وطن بسیار طولانی می کرد ولی حضرت زین العابدین(ع) به دلیل اهمیت زیارت اباعبدالله(ع) این تصمیم را گرفتند.
این استاد حوزه علمیه با برشمردن دشمنان اهل بیت(ع) به عنوان مانعانی که از زیارت این بزرگواران جلوگیری میکنند، خاطر نشان کرد: به وسیله زیارت است که عاشورا باقی مانده وگر نه این واقعه نیز مانند سایر وقایع به تاریخ می پیوست.
وی با تاکید بر این که حضور شیعیان در زیارت ها نشان از حضور آنان در میدان مبارزه است، اظهار داشت: در بین زیارات باید بیشتر به آن دسته توجه داشت که از معصومین رسیده است، چهارده معصوم(ع) هر کدام از این دست زیارتنامه دارند و علاوه بر آنان سه امامزاده ی قمر بنی هاشم(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت معصومه(س) نیز از جمله امامزادگانی هستند که زیارتنامه ایشان از معصوم رسیده است.
میردامادی با توضیح این که چگونه بسیاری از معارف تشیع در قلب همین زیارتنامه ها نهفته است، گفت: در این متون اولین مسئله ای که مورد توجه است توحید است چنان که برای خواندن زیارت جامعه کبیره باید 100 مرتبه تکبیر گفت، توجه به همین مسئله کافی است تا آنانی که شیعه را به شرک متهم می کنند بفهمند که ما ائمه را واسطه قرار می دهیم.
وی با خاطر نشان کردن این که اهل بیت(ع) هم عرض با خدا نیستند بلکه در طول قدرت خدا قرار دارند، بیان کرد: پس از توحید به مسائلی از قبیل اعتقاد به نبوت و امامت می رسیم،سلام به معصومین در زیارتنامه ها نشان از تسلیم در برابر دستور ایشان است.
میردامادی با برشمردن نقش حرم ها در ظلم ستیزی و تاثیر مخربی که آن ها در از بین بردن قدرت ظالمان دارند، گفت: قیام علیه کشف حجاب از حرم امام رضا(ع) و قیام علیه طاغوت از حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد، همین قیام هاست که ظالمان را وا می دارد که از ترس به تخریب حرم ها مبادرت ورزند.
این استاد حوزه علمیه با خاطر نشان کردن این که قبله حقیقی کربلاست و کعبه قبله گل است و کربلا قبله دل، ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرمایند بیست و چهار هزار سال پیش از این که کعبه قبله شود کربلا قبله بود، البته نباید برداشت کرد که باید رو به کربلا نماز خواند چرا که خود امام حسین(ع) رو به کعبه نماز می گزارد و این دست روایات در واقع فضیلت زمین کربلا را می رساند.