کد خبر:۲۲۶۰۸۹
گزارش کامل نشست خبری فیلم «گهواره‌ای برای مادر»؛

حمیدی: ازبازی خودم درنقش طلبه بسیار راضی‌ام/رضایی: تمام دیالوگ‌های فیلم پیام‌دارد

کارگردان فیلم «گهواره‌ای برای مادر» با بیان اینکه دیالوگ‌های فیلم به هیچ وجه خشک نیست، گفت: تمام دیالوگ‌های فیلم پیام و حرف دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، نشست فیلم «گهواره‌ای برای مادر» با حضور پناه بر خدا رضایی، کارگردان؛ محمد احمدی، تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری؛ مهکام، فیلمنامه نویس؛ الهام حمیدی و امیر آقایی، بازیگران و مستانه مهاجر، تدوینگر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.


در ابتدای این نشست رضایی گفت: بعد از فیلم «چراغی در مه» که حدود پنج سال پیش ساختم، سرگرم ساخت مستند شدم، اما وقتی طرح «گهواره‌ای برای مادر» در ذهنم شکل گرفت، احساس نیاز شخصی کردم که این فیلم را بسازم.


وی افزود: طرح و ایده آن را در اختیار آقای مهکام گذاشتم تا به مرحله فیلمنامه رسید.


کارگردان فیلم «گهواره ای برای مادر» در ادامه در خصوص حجم انبوه حرکت‌های دوربین گفت: در این فیلم چون موضوع جوری بود که باید آرامش حکمفرما می‌شد، سعی کردیم مخاطب را با این حرکات سیال‌گونه همراه کنیم.


رضایی در خصوص انتخاب نقش طلبه برای شخصیت اصلی داستان گفت: من فکر می‌کنم هر شخصیتی که انتخاب می‌شد، باز همین سوال را می پرسیدند.


وی ادامه داد: به هر تعداد آدمی که در این قصه وجود دارد می‌توان فیلم‌های جداگانه‌ای ساخت و من در سراسر این فیلم فقط زیبایی دیدم.


کارگردان فیلم «گهواره ای برای مادر» گفت: اگر تا نیمه‌های شب هم وقت باشد، باز من حاضر هستم که با همه دوستان صحبت کنم.


رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که دیالوگ‌های فیلم را خشک می‌دانست، گفت: این نگاه شخص شماست؛ به تعداد کسانی که در سالن هستند نظرهای مختلف وجود دارد، آن چه که شما می‌گویید را قبول ندارم، این فیلم پیام دارد، حرف دارد، در دیالوگ‌ها شوخی وجود دارد و برای من این جالب است.


وی در ادامه در خصوص ریتم آرام یا کند فیلم گفت: ریتم آرام یا کند همواره دغدغه من بوده است و مفاهیم و مخاطب خودش را دارد.


کارگردان فیلم «گهواره ای برای مادر» در خصوص دیدگاه روحانیت و طلبه‌ها در مورد فیلم گفت: در مدت دو سالی که فیلم را می ساختم، در کنار دوستان طلبه بودم؛ فیلم برایشان بشدت قابل باور بود و بعد از تمام شدن فیلم نیز از آن خوششان آمد.

 

در ادامه مستانه مهاجر، تدوینگر «گهواره ای برای مادر» در خصوص ریتم آرام این فیلم گفت: ریتم این فیلم کند نیست، بلکه ما کم حوصله شده‌ایم و این کم حوصلگی از زندگی‌مان ریشه می‌گیرد.


 وی در ادامه بیان داشت: مادر برای ما مقام والایی دارد و شخصیت بزرگی است، بنابراین باید برایش حوصله و صبر کرد.


مهاجر در خصوص تاثیر این فیلم گفت: این فیلم دوباره مهربانی و عشق بی‌قید و شرط را به من یاد داد؛ زیرا با سرعتی که زندگی‌مان دارد خیلی از این چیزها را فراموش کرده‌ایم.


مهکام، فیلمنامه نویس «گهواره ای برای مادر» در ادامه این نشست با بیان اینکه ایده و طرح این کار از آقای رضایی بود، گفت: نسخه اول فیلمنامه دارای فراز و فرودهای بیشتری بود، اما ذهنیت خودم را به کارگردان نزدیک‌تر کردم تا به آنچه که مدنظر وی بود، برسم.


همچنین الهام حمیدی، بازیگر «گهواره ای برای مادر» در خصوص پذیرش این نقش گفت: باعث افتخارم است که در این کار حاضر شدم؛ این نقشی است که تا به حال کسی در سینما بازی نکرده است.


وی ادامه داد: با وجود اینکه یکسری استرس‌ها داشتم، اما با کمک آقای رضایی و همکارانشان توانستم از پس کار بربیایم؛ از ته دل از بازی در این فیلم راضی هستم.


همچنین امیر آقایی در خصوص نقش کوتاهش در این فیلم سینمایی گفت: تنها دلیلی که این نقش را انتخاب کردم، این بود که همه ما فقط شعار می‌دهیم که باید این نوع از سینمای شریف را حفظ کرد، بنابراین وقتی که این نقش به من پیشنهاد شد با کمال میل آن را قبول کردم.


وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا از بابت پذیرفتن این نقش نگرانی داشته است یا نه، گفت: نگرانی در جایی است که آدم در فیلمی نقش محوری بازی کند و خودش هم رغبتی به نگاه کردن فیلمش نداشته باشد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار