به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، پیمان سنندجی - مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تهران، گفت: برای رسیدن به یک سازمان اتوبوسرانی کارآمد باید مسائل مختلفی را مد نظر قرار میدادیم و باید خطوط جدیدی را طراحی میکردیم و بعضی خطوط نیز به لحاظ مسائل مختلف باید اصلاح میشدند. در این روند به دنبال آن هستیم که هر فردی با 350 متر راه رفتن بتواند خود را به یکی از وسایل حمل و نقل عمومی برساند.
وی با بیان اینکه کمیتههای تخصصی تشکیل و مشکلات در حوزههای مختلف و نواحی گوناگون شناسایی شد، گفت: توانستهایم هم خطوط بیآرتی را گسترش دهیم و هم در حوزه هوشمندسازی، گامهای موثری را برداریم و ظرف مدت حدود چهار سال سیستم بلیت کاغذی را به سیستم کارتبلیتها تغییر دادهایم.
سنندجی ادامه داد: امروز همه اتوبوسهای شرکت واحد به دستگاه جیپیاس مجهز شدند و بر اساس این سیستم توانستیم سیستم زمانبندی اتوبوسها را پیادهسازی کنیم. در گام بعدی،سیستم جیآیاس را در بحث اتوبوسهای خصوصی پیادهسازی کردیم.
وی یکی دیگر از گامهای سازمان اتوبوسرانی شهر تهران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی را مناسبسازی شهری اتوبوسها دانست و گفت: در این حوزه به شدت دچار مشکل هستیم. اتوبوسهای تککابین امروز مورد استفاده همه اقشار نیست. افراد معلول نمیتوانند از این اتوبوسها استفاده کنند ولی با لطف و توجه شهردار محترم تهران و اعضای شورای شهر ورود اتوبوسهای دوکابین محقق شد و همه مردم میتوانستند به این اتوبوسها دسترسی داشته باشند. این اتوبوسها به لحاظ سیستمهای فنی مشخصات مناسب و لازم را داشتند.
وی تاکید کرد: سال گذشته نزدیک به 700 دستگاه اتوبوس دوکابین وارد شهر تهران شد و امسال نیز با ورود این 139 دستگاه،جمعا 300 دستگاه اتوبوس دوکابین وارد شهر تهران شده است.
وی با بیان اینکه شهر تهران حدود دو هزار اتوبوس فرسوده دارد، افزود: علاوه بر این 2000 اتوبوس فرسوده در شهر تهران که باید از ناوگان خارج شود، یک هزار و 250 اتوبوس مینیبوس فرسوده در تهران وجود دارد که باید نوسازی شود و امیدواریم با برنامههای آتی اولین اقدام نوسازی اتوبوسهای بخشخصوصی و بعد خود ناوگان اتوبوسرانی باشد.
وی با اشاره به رسیدگی حوزه پرسنلی و حمایت از بخش خصوصی گفت: کمکها را به بخش خصوصی انجام دادهایم و در حوزه پرسنلی نیز با کمک شهردار تهران اتفاقات خوبی افتاده است که سازمان اتوبوسرانی شهر تهران را تبدیل به یک حوزه پیشرو خواهد کرد.
پیمان سنندجی در خصوص استفاده از 139 دستگاه اتوبوس وارد شده به شهر تهران،گفت: بخش عمدهای از این اتوبوسها در خط 9 بیآرتی یعنی بزرگراه امام علی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و تعدادی هم در خط 7 بیآرتی از میدان راهآهن تا تجریش به کار گرفته خواهند شد و تعداد دیگری نیز در نیمه جنوبی شهر مورد استفاده قرار میگیرند.
در بخش دیگری از این مراسم، مظفر - رییس سازمان تاکسیرانی با اشاره به آغاز به کار سامانه سیماتاکسی(سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات تاکسی) گفت: بدون تردید برای داشتن یک سازمان کارآمد باید به اتفاقات درون سازمان توجه ویژهای داشته باشیم؛ یعنی اگر درونداد کارآمدی داشته باشیم میتوانیم امید داشته باشیم سازمان برونداد خوبی هم داشته باشد.
وی افزود: با تشکیل شورای تحول در هفته بیش از 4 ساعت جلسه با شرکتهای خصوصی داشتیم و در این جلسات بسیاری از نواقص شناسایی و رفع شد.
وی تاکید کرد: کارهای اجرایی و تصدیگرانه را به شرکتهای خصوصی واگذار کردیم و در برنامهریزی که وظیفه اصلی سازمان است توجه ویژه مبذول داشتیم و فعالیتهای گستردهای انجام دادیم. نتیجه تمام این فعالیتها، ساخت نرمافزار سیماتاکسی(سیستم مدیریت اطلاعات تاکسی) بود و ارتباط بسیاری شرکتهای خصوصی با سازمان از طریق این نرمافزار تحقق پیدا کرد.
وی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل نظارت تاکسیرانی افزود: بسیاری از فعالیتهای سازمان تاکسیرانی در خصوص شرکتهای خصوصی مانند خرید و فروش، نقل و انتقالات، صدور مرخصی، صدور پروانه هوشمند تاکسیرانان شهر تهران و حتی ساماندهی سرویس مدارس در این نرمافزار پیشبینی شده است و امروز اگر قرار باشد کارنامهای برای رانندهای صادر شود این کار به صورت هوشمند توسط نرمافزار سیماتاکسی انجام میشود.
رییس سازمان تاکسیرانی تهران، با اشاره به سیستم اطلاعرسانی هوشمند این نرمافزار افزود: بعد از صدور کارنامه برای راننده از طریق پیامک صدور کارنامه به رانندگان اطلاع داده میشود. امروز با وجود این نرمافزار،کارهایی که حدود 6 ماه زمان میبرد ظرف 20 روز انجام میشود و افتخار داریم در حوزه آزمایشی اعلام کنیم که حدود دو هزار کارنامه هوشمند توسط این نرمافزار صادر کردهایم.
وی افزود: مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی برای اولین بار در کشور توسط دوربینهای نظارتی، امکان کنترل ورود و خروج تاکسیها به پایانهها را فراهم کرده است و حضور و غیاب تاکسیها در پایانهها توسط این سیستم انجام میشود. همچنین خودروهای شخصی که به حریم پایانهها تجاوز میکنند توسط این سیستم نظارتی قابل شناسایی هستند.
وی با اشاره به دوران 450 روزه تصدی خود در سازمان تاکسیرانی شهر تهران، گفت: در این مدت موفق شدیم مصوبه رشته دانشگاهی تاکسیرانی در دانشگاه علمی کاربردی اخذ نماییم و در حال تاسیس دانشکده تاکسیرانی نیز هستیم.