به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حجتا... بهروز افزود: کاهش کاستیها و کمبودهای موجود و افزایش توانمندیها و زیرساختهای مورد نیاز در حوزه حمل و نقل شهری همچون شبکه معابر از جمله سیاستهایی است که مدیریت شهری بر روی آن متمرکز شده است.
وی با اشاره به اینکه معابر شهری تهران باید به گونهای مناسبسازی شوند که این کلان شهر به شهری کاملاً مطلوب برای زندگی شهروندان تبدیل گردد، اظهار کرد: هر چند اجرایی کردن چنین هدفی در شهر پر تراکم و پیچیدهای همچون تهران، بسیار دشوار است اما عزم خود را جزم کردهایم تا نسبت به عملیاتی نمودن آن با تمام توان اقدام نماییم.
مهندس بهروز با بیان اینکه اِلمانهای ترافیکی از جمله تابلوهای هدایت مسیر، باید هادی و راهنمای شهروندان در جریان ترافیک بوده و عاملی در جهت رعایت قوانین و مقررات باشند، تصریح کرد: تجهیزات ترافیکی همچون خطکشیها در شهر شلوغی مانند تهران به سرعت دستخوش استهلاک و فرسودگی میشوند و نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.
وی با اشاره به اینکه وجود اِلمانهای ترافیکی مناسب، برقراری نظم و انضباط در معابر شهری را عملیتر مینمایند، اظهار کرد: انجام پروژه-های کم حجم اما اثرگذار که با دقت و ظرافت اجرا شوند، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته که از جمله آنها میتوان کیفیتبخشی به خطکشی معابر و انجام اصولی و علمی این پروژه را نام برد.
مهندس بهروز با بیان اینکه هر جا خطکشیها نامناسب باشند، نسبت به امحای آنها اقدام خواهد شد، تصریح کرد: خطکشی، نماد نظم و انضباط در شهر است و به این منظور ابتدا انجام خطکشی بزرگراهها و خیابانهای شریانی درجه یک را در دستور کار قرار دادهایم.
قائم مقام معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه پیادهروها متعلق به عابران پیاده است و نباید هیچ مانعی بر سر راه رفت و آمد راحت آنها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسیرهای پیاده باید به نحوی طراحی شوند که از پیوستگی لازم برخوردار باشند و عابران پیاده به راحتی بتوانند در آنها تردد نمایند.